Китайският автомобилен производител BYD отчита спад на продажбите на изцяло електрически пътнически автомобили през първите шест месеца на годината спрямо същия период на 2019 г., преди да избухне пандемията от коронавирусa, съобщава CNBC.
Подкрепената от американския милиардер Уорън Бъфет компания заяви, че е продала 20 016 електромобила през юни, както и 93 440 броя през първите шест месеца на 2021 г., двойно повече спрямо първото полугодие на 2020 г.
Продажбите на BYD обаче изостават от отчетените през първите шест месеца на 2019 г. 95 779 електромобила.
Продажбите на леки автомобили в Китай се очаква да отбележат спад от 14,9% през юни на годишна база, според Китайската асоциация на автомобилните производители.
През първата половина на 2021 г. в Китай са били продадени 12,8 млн. нови автомобила, което представлява ръст от 24,8% спрямо същия период през 2020 г., както и повече от 12,3-те милиона автомобила, продадени през първите шест месеца на 2019 г.
Общите продажби на BYD достигат 246 689 броя през първото полугодие, което надвишава отчетените през същия период на 2019 г. 228 072 автомобила.
През юни компанията обяви, че е доставила 100 изцяло електрически автомобила на Норвегия, първата партида от планираните 1500 превозни средства, определени за доставка за страната до края на годината.
В началото на годината BYD успя да набере близо 4 млрд. долара от разширена продажба на своите акции, търгувани на борсата в Хонконг, като се възползва от нарастващото търсене на превозни средства с алтернативно задвижване и увеличения интерес към такъв тип акции.
BYD е поредната компания от сегмента на електромобилите, която използва капиталовите пазари за финансиране. Миналата година производителите на електрически автомобили успяха да наберат милиарди долари от продажби на акции. Китайският конкурент на BYD Xpeng продаде акции за 2,5 млрд. долара, докато Nio набра 3,1 млрд. долара през декември.