Германската марка премиум автомобили Audi си поставя амбициозни цели за рентабилност, докато увеличава усилията си да стимулира продажбите на електрически превозни средства, информира Der Spiegel.
Главният изпълнителен директор Маркус Дюсман планира да превърне Audi в основния фактор на печалбата на компанията-майка Volkswagen Group, като планира възвръщаемост при продажбите от над 11% през 2025 г. спрямо 5,5% през 2020 г., съобщава Bloomberg.
През тази година Audi очаква да продаде над 2 милиона автомобила и ще се насочи към целта от 3 милиона продадени превозни средства до 2030 г., добавя Der Spiegel.
Дюсман очаква електромобилите да станат толкова рентабилни, колкото тези с двигатели с вътрешно горене в рамките на две до три години.
„Изцяло електрическа кола е най-бързият начин за постигане на неутралност по отношение на въглеродния диоксид“, оправда шефът на Audi планираната задача за сбогуване с двигателите с вътрешно горене.
Цялата автомобилна индустрия - включително Audi - е изправена пред голямо преструктуриране. Ясно е, че забраната за двигатели с вътрешно горене ще бъде наложена в обозримо бъдеще. Сега Audi си поставя тази цел самостоятелно и не чака възможни държавни и законодателни изисквания, пояснява Дюсман.
Миналия месец Audi заяви, че ще прекрати производството на конвенционални автомобили до началото на следващото десетилетие с изключение на Китай, докато ускорява своя ангажимент да наложи електрическата мобилност в своето портфолио.
За изключително важния китайски пазар Audi очаква търсенето на двигатели с вътрешно горене да продължи и след 2033 г.
През юни Дюсман посочи, че последният модел на Audi с бензинов и дизелов двигател ще бъде SUV (sport utility vehicle). Тази кола вероятно ще бъде разработена и произвеждана на първа линия за северноамериканския пазар. Дъщерната премиум компания на Volkswagen притежава собствена фабрика в Мексико. От там Audi може да снабдява целия северноамерикански пазар с този модел.