Японският автомобилен концерн Nissan Motor Co. търси 122 милиона евро от италиански доставчик, който обвинява, че му е продал около 900 хил. дефектни батерии, които не позволяват на водачите да заредят напълно своите електромобили, пише Bloomberg.
Автомобилният производител е завел дело срещу FIAMM Energy Technology S.p.A., сега Elettra 1938 S.p.A., в лондонски съд, като твърди, че дефектните батерии водят до множество оплаквания и от клиентите на компанията, които изискват от нея да ги компенсира, тъй като превозните средства, модели Qashqai и Juke, все още са в гаранция.
FIAMM отрича обвиненията и настоява, че батериите са произведени в съответствие със спецификациите, предоставени от Nissan.
Според адвоката на италианското дружество Стивън Росен проблемът произлиза от „неправилния дизайн и работа“ на системата за управление на батерията, инсталирана от Nissan, която отговаря за работата и живота на батерията.
От Nissan отказват коментар по темата.
За да намали зависимостта си от доставчиците, японският концерн планира да модифицира своят фабрика в Съндърланд, която ще може да произвежда батерии. Очаква се този проект да бъде представен още тази седмица.
Автомобилните производители ускоряват реализацията на своите планове за електрификация на портфолиото, за да отговорят на по-строгите стандарти за въглеродните емисии, докато страни, включително и Великобритания, се подготвят да ограничат продажбите на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене.
В своя завод в Съндърланд Nissan вече сглобява електрическият хечбек Leaf и използва батерии на Envision AESC, звено на китайската компания-майка.
Очаква се Nissan да произведе с 500 хил. автомобила по-малко заради дефицита на компоненти през тази година. Концернът прогнозира годишни приходи от продажби в размер на 9,1 трлн. йени. През предходната фискална година компанията отчете загуба от 448 млрд. йени, както и 671 млрд. йени загуба за 2019 г.