Китайската автомобилна компания Zhejiang Geely Holding Group Co. проучва още начини за набиране на средства, включително като позволи на отделни бизнес звена да търсят самостоятелно капитал, след като се отказа от листване на шанхайската борса Shanghai Stock Exchange Science and Technology Innovation Board (STAR market), известна като китайската Nasdaq, пише Bloomberg.
„Все още листването на STAR остава като опция пред нас, но съществуват и други възможности“, изтъква Даниел Ли в първото си интервю за международна медия, откакто беше назначен за главен изпълнителен директор на Geely през януари. „Ние насърчаваме всяка отделна марка, многото ни екипи, да излязат със свои собствени предложения“, добавя той.
Geely, която разполага с повече от две дузини звена - от услуги като споделено пътуване до редица автомобилни марки – се отказа от решението си да се листне на шанхайската борса за технологични компании в петък, позовавайки се на „стратегически корекции“. Предложената емисия акции се сблъска с отпор от страна на регулаторите, които се усъмниха в това дали Geely е достатъчно високотехнологична за новата борса, припомня Bloomberg.
Компанията се търгува на борсата в Хонконг, където акциите ѝ поевтиняват с 3,8% в края на редовната сесия.
Според Ли потенциални инвеститори са се обърнали към Geely относно новото ѝ звено за електрически превозни средства Zeekr Intelligent Technology Holding Ltd. , като за момента то е отворено към различните възможности за набиране на капитал за стимулиране на своите разработки. Подразделението за батерии за електромобили EE Internet Technology Co. също се очаква да набере средства чрез няколко инвеститори по-късно през годината.
51-годишният Ли, който преди това заема поста като главен финансов директор в Geely, заяви още, че очаква планираното листване на Volvo на фондовата борса Nasdaq в Стокхолм да се „случи бързо“ и да осигури „много добра оценка“, като се има предвид, че това е единственото автомобилно съвместно предприятие в Китай, което позволява на чуждестранен партньор да контролира вземането на решения. Емблематичният шведски производител на автомобили, който Geely придоби през 2010 г., може да набере около 20 млрд. долара, казват запознати с въпроса източници пред Bloomberg през март.
Подобно на други автомобилни производители в световен мащаб Geely се е ангажирала с глобалния тренд към електрификация на продуктовото портфолио.
След като прекара последното десетилетие в инвестиране в стари производители на автомобили, Geely, която контролира спортната марка Lotus и е най-големият инвеститор в германският производител на луксозни автомобили Daimler AG, сега се фокусира върху автомобилите, използващи нов вид енергия, като целта на концерна е 20% от продажбите му да представляват електрически автомобили до 2025 г.
Звеното Zeekr е от ключово значение за тази стратегия, но то навлиза на пазар, на който ще трябва да се конкурира с пионери като Volkswagen AG, Tesla Inc., Nio Inc. и с плановете на технологични гиганти като Apple Inc.и китайската Xiaomi Corp., включващи реализиране на електрически превозни средства.