Германската компания Robert Bosch запазва първата позиция в класацията на Automotive News Europe за най-големите производители на оригинално оборудване за автомобилните концерни. Местният ѝ конкурент ZF Friedrichshafen се изкачва с две места до трета позиция, а Continental пада до шесто място.
Като цяло европейските доставчици държат пет от първите десет позиции в класацията за 2020 г. Faurecia е на осмо място, а Valeo на десето.
Извън Топ 10 BASF се изкачва с три места до 13-та позиция, а Aptiv пада с едно място до 19-та позиция. Thyssenkrupp също губи една позиция, смъквайки се от 21-во на 22-ро място. Спадът при Mahle е по-голям – компанията се смъква от 20-то на 24-то място, докато Omnium пада с една позиция до 25-то място.
В класацията за Европа Bosch пак е първи, следван от ZF. Канадската компания Magna International е трета, като пада от втора позиция, докато Continental пада от трето място на четвърто.
Бош
В топ 10 влизат още Faurecia и Valeo, като Omnium достига 9-то място, изкачвайки се от 12-та позиция.
По-голямата част от водещите световни производители на автомобилни компоненти отчитат спад на продажбите през 2020 г., тъй като пандемията от коронавирус доведе до спиране на работата в заводите на автомобилните концерни и принуди дилърите да затворят временно шоурумите в основни пазари като Китай, Европа и Северна Америка.
Общият размер на приходите на 50-те най-големи европейски доставчици се свива с 14% през 2020 г. до 201,9 млрд. долара в сравнение с отчетените през 2019 г. 233,5 млрд. долара.
"В автомобилната индустрия има култура на устойчивост, която според мен е възхитителна", коментира Патрик Андерсън, главен изпълнителен директор на изследователската компания Anderson Economic Group. "Гледам на автомобилната индустрия и им давам медал за храброст, защото те продължиха с доставките за своите служители и клиенти в една ужасна година", добавя той.
Андерсън предупреждава, че доставчиците все още са изправени пред оперативни предизвикателства. Продължаващите пандемични вълни и произтичащият от това недостиг на чипове и други ресурси в индустрията алармират, че има проблеми с веригите на доставка, които трябва да бъдат отстранени.