Директорът по маркетинг и продажби в британския автомобилен концерн Jaguar Land Rover Феликс Бройтигам подаде оставка на фона на трансформацията на компанията под ръководството на новия главен изпълнителен директор Тиери Болоре, съобщава Automotive News Europe.
През февруари Болоре, бивш главен изпълнителен директор на френския Renault, представи нова бизнес стратегия за повишаване на рентабилността на JLR, включително електрифицирането на марката Jaguar и префокусиране на конкуренцията от BMW, Audi и Mercedes-Benz към Bentley и Porsche.
В съобщение, изпратено по имейл, от JLR посочват, че Бройтигам „е решил да напусне“ компанията, „за да проучи нови възможности“.
Той се присъединява към британския концерн през ноември 2017 г., след като напуска Porsche. По това време главен изпълнителен директор на JLR е Ралф Спет. В Porsche Бройтигам ръководи бизнеса на марката в Европа, отговаряйки за 51 пазара. Кариерата му започва в американския автомобилен концерн No. 1 General Motors, като след това той работи за Saab, Vauxhall и Opel.
В JLR Бройтигам ръководи пазарната реализация на електрически кросоувър Jaguar I-Pace и новия Land Rover Defender.
Той променя подхода при продажбите на автомобилния производител в Китай, ограничавайки обема и отстъпките.
„Ако започнем наистина мръсна игра с отстъпки в Китай и купим пазарен дял на сравнително млад пазар, какво ще стане с нашата марка?“, посочва той пред Automotive News Europe през 2019 г.
Бройтигам защитава продължаващото присъствие на Jaguar на пазара на седани, въпреки спадащото търсене на версиите XE и XF, тъй като те все още се продават добре в Китай.
Под управлението на Болоре компанията започна да преминава към нов бизнес модел, известен като Reimagine.
Вместо да замени своите модели с двигатели с вътрешно горене след края на жизнения им цикъл, компанията възнамерява да се съсредоточи върху луксозни електрически модели, които ще се продават при цена от 100 хил. паунда. Болоре отписа 1 млрд. паунда инвестиции в планираната платформа за електромобили Modular Longitudinal Architecture, която трябваше да подкрепи голяма част от бъдещите модели Land Rover и Jaguar.
Директорът по дизайна в Jaguar Джулиан Томсън напусна компанията през май.