Нов анализ на Асоциацията на европейските автомобилни производители (АСЕА) показва напълно небалансирана картина по отношение на развитието на зарядната инфраструктура за електрически превозни средства в рамките на Европейския съюз (ЕС).
70% от всички зарядни станции в ЕС са съсредоточени в три държави от Западна Европа: Нидерландия (66 665 броя), Франция (45 751 броя) и Германия (44 538 броя). Тези държави съставляват едва 23% от общата площ на блока. За разлика от това, останалите 30% от инфраструктурата са разпръснати в останалите 77% от площта на региона, изтъкват от ACEA.
В това отношение България заема едно от последните места по инсталирани зарядни станции, като към 2020 г. страната ни разполага със 194 пункта. България е двадесет и четвърта в ЕС по брой на зарядните станции, като под нея остават единствено Литва (174 броя), Малта (96 броя) и Кипър (70 броя). Преди дни пък Investor.bg разкри и къде ще е едва втората за страната ни бързозарядна станция на Tesla - тя ще бъде стационирана в мол Paradise.
Подчертавайки асиметричното развитие на зарядната инфраструктура в Европа, Румъния, която по площ е приблизително шест пъти по-голяма от Нидерландия, разполага с едва 493 зарядни станции, или 0,2% от общия брой на ЕС.
Внедряването на зарядни станции на две скорости в блока илюстрира разликата в темпа между по-богатите и по-бедни страни в Европа. Държави, които имат по-нисък брутен вътрешен продукт, но са значително по-големи по площ от страни като Нидерландия, Белгия и Дания, изостават в разполагането на зарядна инфраструктура.
АСЕА
Дори разликата между третия в подреждането, Германия (която представлява 19,9% от всички зарядни станции в ЕС) и четвъртия Италия (чийто дял достига 5,8%) е значителна.
Това неравномерно разполагане на зарядни станции за електромобили и други автомобили с алтернативно задвижване е очевидно, откакто АСЕА стартира анализа на сектора през 2018 г. Без решителни действия е малко вероятно разликата между богати и бедни страни да се скъси през следващите години, предупреждават от асоциацията.
Докато Европейската комисия (ЕК) се готви да преразгледа Директивата за разгръщането на инфраструктура за алтернативни горива след две седмици, ACEA призовава за обвързващи цели - не само за зарядните станции за електрически автомобили, но и за пунктове за зареждане на водородни превозни средства с горивни клетки - за всяка държава членка на ЕС.
„Всеки, който иска да купи електрическа кола или автомобил с горивни клетки, зависи от наличието на надеждна зарядна инфраструктура, независимо дали става въпрос за домашни условия, работното място или на пътя“, заяви генералният директор на ACEA Ерик-Марк Хютема. „Настъпи моментът правителствата в цяла Европа да наберат скорост в надпреварата за по-екологична мобилност“, добавя той.
Въз основа на изчисленията на ЕК по-нататъшното намаляване на емисиите на въглероден диоксид през 2030 г. (50%) ще изисква около 6 милиона обществено достъпни зарядни станции. С наличните по-малко от 225 000 днес ще е необходим ръст от 27% до края на десетилетието.
преди 3 години напраете първо улици и пътя от Калотина па после си мечтайте за нещо дет и без тва нема да стане .... отговор Сигнализирай за неуместен коментар