Японският автомобилен концерн Nissan Motor Co. прави крачка напред в плановете си да разшири производството на електрически превозни средства във Великобритания и да модифицира фабриката си за производство на батерии в страната, управлявана от китайската компания Envision Group, съобщава Bloomberg, цитирайки източник, запознат с темата.
Планът, който ще включва разширяването на завода в Съндърланд, вероятно ще бъде обявен още тази седмица, споделя източникът, пожелал да запази анонимност.
Проектът за съоръжение за производство на батерии за електромобили ще бъде представен „много скоро“, изтъква от своя страна главеният изпълнителен директор на Envision Лей Джан пред Bloomberg.
Евентуално одобрение от страна на британските власти ще помогне на китайския концерн да постигне желаното разширение на бизнеса в Европа. Envision заяви, че планира да инвестира до 2 млрд. евро в изграждането на фабрика за батерии в Северна Франция, чиято продукция ще бъде насочена към френския концерн Renault SA, партньор на Nissan в широкия алианс с Mitsubishi.
Автомобилните производители ускоряват реализацията на своите планове за електрификация на портфолиото, за да отговорят на по-строгите стандарти за въглеродните мисии, докато страни, включително и Великобритания, се подготвят да ограничат продажбите на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене.
В своя завод в Съндърланд Nissan вече сглобява електрическият хечбек Leaf и използва батерии на Envision AESC, звено на китайската компания-майка.
Укрепването на местното производство на батерии за електромобили ще бъде от решаващо значение за производителите на автомобили в Обединеното кралство след излизането на страната от Европейския съюз (ЕС). Търговското споразумение, постигнато през 2020 г., принуждава концерните да произвеждат по-голяма част компонентите, необходими за техните превозни средства, на местно ниво, за да избегнат мита от страна на ЕС.
След като успя да излезе от пандемията от коронавируса през 2020 г. с нови планове за растеж, Nissan се сблъска, като мнозина други автомобилни компании, с недостига на чипове. През май концернът заяви, че очаква нетна загуба в размер на 60 млрд. йени (551 млн. долара) за настоящата фискална година, приключваща през март 2022 г.
Това би означавало трета поредна година на загуба за един от най-големите автомобилни производители в Япония, макар прогнозната стойност да е значително по-ниска от загубите, отчетени през предходните две фискални години, в които Nissan загърби стратегията за агресивна експанзия, поддържана от бившия председател Карлос Гон.
Очаква се Nissan да произведе с 500 хил. автомобила по-малко заради дефицита на компоненти. Концернът прогнозира годишни приходи от продажби в размер на 9,1 трлн. йени. През предходната фискална година компанията отчете загуба от 448 млрд. йени, както и 671 млрд. йени загуба за 2019 г.