IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Само VW и Volvo правят достатъчно за европейската е-мобилност

Двете компании имат „офанзивна и достоверна стратегия“, твърди ново изследване

16:06 | 16.06.21 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Електрически модел на Volvo Car AB на зарядна станция в Симрис, Швеция. <em>Снимка: &nbsp;Mikael Sjoberg/Bloomberg</em></p>

Електрически модел на Volvo Car AB на зарядна станция в Симрис, Швеция. Снимка:  Mikael Sjoberg/Bloomberg

Само Volkswagen и Volvo сред големите автомобилни производители са достатъчно ангажирани с електромобилността и по този начин - с климатичните цели на Европейския съюз (ЕС), показва ново проучване. 

Двете компании имат „агресивни и надеждни стратегии" за преминаване от автомобили с двигатели с вътрешно горене към електрически превозни средства (EV), показва проучване на Европейската климатична група „Транспорт и околна среда“ (T&E) в сряда, което се основава на прогнозите на IHS Markit за автомобилното производство.

Volkswagen се стреми до 2030 г. 55% от продажбите ѝ в Европа да са на електромобили, докато шведският автомобилен производител Volvo, който принадлежи на китайския Geely, възнамерява дотогава да превключи продуктовата си гама изцяло на електрически превозни средства, пише германският Handelsblatt.

Други като Ford са си поставили амбициозни цели, „но нямат надежден план да стигна до него", казва T&E в проучването. BMW, Jaguar Land Rover, Daimler и Toyota ще се справят най-зле, тъй като имат по-малко продажби на електромобили и нямат „амбициозни цели, нито ясна стратегия за електромобилността".

BMW, Daimler и Toyota освен това били твърде зависими от хибридните модели. Досега BMW и Daimler не са обявили конкретни срокове за премахване на автомобилите с двигатели с вътрешно горене от моделната си гама.

Очаква се ЕС да постави по-амбициозни климатични цели през това лято: До 2030 г. средните емисии на CO2 от новите автомобили трябва да бъдат с 50% под нивото от 2021 г. в сравнение с предишната цел от 37,5%.
 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 04:47 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още