Главният изпълнителен директор на германския автомобилен концерн Daimler AG Ола Калениус заяви, че е оптимист относно тазгодишното автомобилно изложение IAA в Мюнхен, където се очаква марката луксозни автомобили Mercedes-Benz да представи своя изцяло електрически седан EQE.
В интервю за Automotive News Europe Калениус споделя, че очаква събитието да се проведе на открито с фокус върху новата мобилност. Той признава, че шоуто няма да отговаря на мащаба на предишни изложения, проведени във Франкфурт, но похвали високото качество на търговските панаири в Мюнхен.
„Шоуто няма да бъде толкова гигантско, колкото предишните подобни инициативи във Франкфурт, но все пак ще има достатъчно място марките да покажат своите най-нови и най-добри продукти“, изтъква Калениус.
EQE ще се конкурира с модели като Tesla Model S и Porsche Taycan. Големият седан ще бъде изграден върху архитектурата на Mercedes за електромобили (EVA), която дебютира с реализацията на EQS. Очаква се Mercedes да представи на изложението в Мюнхен и новото поколение на SL.
Биеналето IAA, организирано от Германската асоциация на автомобилната индустрия (VDA), е най-голямото автомобилно изложение в Германия. То се провежда на всеки две години и се редува с изложението в Париж, който беше отменено миналата година заради пандемията от коронавирус.
По-малък брой автомобилни компании
Автомобилните производители ще имат намалено присъствие на тазгодишното изложение в Мюнхен, което се провежда от 6 до 12 септември.
Mercedes и други германски марки като BMW, Volkswagen, Audi и Porsche заявиха, че ще присъстват. Своето участие са потвърдили още Ford, Renault, Hyundai, Polestar и редица китайски марки, включително Leap Motor и Silk-FAW.
Марките под чадъра на Stellantis, включително Peugeot, Citroen, Fiat, Alfa Romeo и Jeep, обаче ще пропуснат събитието. Според източници Opel, германският бранд на Stellantis, все още обмисля включването си.
Според Калениус ограниченото присъствие се дължи на колебанията на някои компании, свързани с пандемията.
През миналата седмица организаторите на изложението в Женева обявиха намерението си да продължат с шоуто през февруари 2022 г., с акцент върху срещите на живо, които ще бъдат съчетани с цифрови инициативи.
„Вече знаем, че нашето шоу ще бъде един вид хибридно изложение“, заяви изпълнителният директор на GIMS Сандро Мескита пред Automotive News Europe в телефонно интервю. „Дигитализацията е важна и ще играе значима роля в нашето шоу, но физическият контакт е нещо, което също е важно и нашите изложители търсят именно това“, добавя той.