Американският автомобилен концерн Tesla Inc. се раздели с президента на автомобилния отдел на компанията Жером Гилен, който има 10-годишен стаж в нея, съобщава Bloomberg.
Гилен напуска компанията на 3 юни, посочват от Tesla. Той беше една от водещите фигури в най-големия производител на електромобили в света и един от мозъците, стоящи зад разработването на Model 3 и пускането му в продажба през 2018 г.
„Това е огромна и неочаквана загуба“, посочва Пиер Ферагу, анализатор от New Street Research. Според него новината е част от специфичен корпоративен модел, изграден за напускащите висши мениджъри. „Приносът на Джером за Tesla ще се запази в компанията и тя ще продължи да привлича други таланти“, добавя Ферагу.
Гилен, който родом е от Франция, се присъединява към Tesla през есента на 2010 г. като програмен директор за Model S, електромобилът, който направи компанията значимо име на глобалния автомобилен пазар и проправи пътя за кросоувъра Model X и Model 3.
Tesla изпитва затруднения със задържането на своите топ мениджъри от години. През 2015 г. Гилен излиза в няколкомесечен отпуск, но все пак се завръща година по-късно като ръководител на програмата за електрическите камиони. Той е повишен през 2018 г. до директор на автомобилните операции в Tesla.
Французинът е известен и с изграждането на прословутата производствена линия на паркинга в комплекса на концерна във Фримонт, Калифорния. Въпросното съоръжение се оказа особено важно за компанията, която трябваше да изпълни поръчките за Model 3 – залог, който замалко да доведе Tesla до фалит.
Внезапното му напускане оставя Илон Мъск, финансовият директор Захари Къркхорн и вицепрезидента Дрю Балино сами на върха на компанията, в която работят над 70 000 служители.
„Благодарим му за големия принос и му пожелаваме успех в кариерата му занапред“, изтъква Tesla по адрес на Гилен.
Преди да бъде привлечен в Tesla той работи в германския концерн Daimler AG.
В неделя Мъск написа в Twitter, че компанията отменя производството на Model S Plaid+, която предлага най-дълъг пробег.
„Версията Plaid+ се анулира. Няма нужда от нея, тъй като Plaid е също толкова добра“, изтъкна Мъск в социалната платформа.
Версията Plaid+ предлага пробег от 520 мили (832 км), като беше представена още през миналата година, когато Мъск заяви, че компанията му ще заложи на новото поколение клетки за батерии 4680. Производството на Model S Plaid+ впоследствие обаче беше отложено за 2022 г.
преди 3 години на тази позиция е имал годишна заплата от $4,5млн без бонусите за постижения ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар