Ръководителят на бизнеса с камиони на германския автомобилен концерн Daimler AG очаква големите водородни платформи да играят важна роля за намаляване на емисиите на парникови газове от транспортния сектор въпреки технологичните пречки и скептицизма на някои съперници, съобщава Bloomberg.
Фокусирането единствено върху електрическите превозни средства с батерии би било рисковано поради недостига на определени суровини и предизвикателствата, свързани с капацитета на електрическите мрежи и зарядната инфраструктура за камиони и автобуси, заяви Мартин Даум, главен изпълнителен директор на Daimler Trucks.
„Не можем да си позволим да разчитаме само на една технология, за да постигнем климатичните цели“, изтъква Даум. „Фокусът за 2025 г. ще бъде 100% насочен върху електрическите превозни средства с батерии. Между 2025 и 2035 г. ще ни трябват както електрически, така и водородни превозни средства, тъй като регламентите относно инфраструктурата изискват подход с два крака“, добавя той.
Водородните горивни клетки, които генерират електроенергия чрез водород и следователно премахват необходимостта от презареждане на батерии, се рекламират от години като потенциална алтернатива на двигателите с вътрешно горене. Но високите разходи и оскъдната инфраструктура за зареждане спъват по-широкото внедряване и оставят технологията далеч зад темпа на разпространение на електрическите автомобили на глобалния пазар на превозни средства.
Електрифицирането на търговските превозни средства е по-сложно - те са по-големи, по-тежки и се използват за всичко - от доставки до супермаркети в градските райони до транспорт на дълги разстояния в отдалечени райони. Daimler наскоро сформира съвместно предприятие с конкурента Volvo AB за разработване на пакети с водородни клетки.
И докато някои от най-големите имена в автомобилната индустрия, като основателят и ръководител на Tesla Inc. Илон Мъск и главният изпълнителен директор на Volkswagen AG Херберт Дийс, разкритикуваха водородната технология като неефективна и такава, която няма бъдеще, Daimler и Volvo не споделят подобно мнение и не са единствените, които виждат в този транспорт потенциал за растеж и печалба.
„Декарбонизацията на енергийния микс представлява най-дълбоката промяна в енергетиката от началото на индустриалната революция“, твърдят анализатори от Sanford Bernstein, водени от Нийл Беверидж в бележка до клиенти. „Просто е невъзможно да се постигнат нулеви емисии до 2050 г., без водородът да играе важна роля в този процес“, добавят те.
Звеното за камиони на Daimler е най-големият производител на търговски превозни средства в света и е напът да бъде отделено от операциите за производство на луксозни автомобили на Mercedes-Benz по-късно тази година. Разделянето отразява различните технологични тенденции между леките и търговските автомобили. И двата вида превозни средства ще се нуждаят от огромни инвестиции в нови технологии, за да се съобразят с по-строгите стандарти за емисиите.
„Искаме да бъдем устойчива компания, която може да избегне загуби дори в трудни години“, посочва 61-годишният Даум. Звеното планира листване на фондовата борса във Франкфурт по-късно тази година и може да влезе в рамките на бенчмарка на сините чипове DAX.
Глобално присъствие
Daimler може да се похвали с реален глобален отпечатък, който е уникален сред производителите на търговски превозни средства. Освен камиони Mercedes, бизнесът на Daimler Trucks включва Fuso в Япония, BharatBenz в Индия, Setra в Германия; и Freightliner, Thomas Built и Western Star в Северна Америка.
През последните години компанията разчита много на печалбите от Freightliner, тъй като бизнесът в Северна Америка генерира голяма част от печалбите на звеното. Ръководството заяви в четвъртък, че повишаването на рентабилността на европейските операции ще бъде основен приоритет и обеща да намали разходите за персонал и компоненти, за да направят Daimler Trucks по-конкурентен в региона.
Запитан дали Daimler може да обмисли придобиването на италианския бизнес Iveco на CNH Industrial NV, Даум изтъкна, че фокусът сега е върху собствените операции на компанията. „Не виждам необходимостта да добавяме актив към нашия европейски бизнес“, споделя той, добавяйки: „Няма планове за каквито и да е структурни промени“.


"ДПС-НН": Охраната на Пеевски е от четирима служители на НСО, автомобилът е на партията
Хороскоп за 18 декември 2025
АГ-Варна получи дарение за отделението по неонатология
11 са камерите, поставени в тоалетните на 138 СУ
Дарителите у нас са се увеличили със 74%
Warner Bros. призовава инвеститорите да отхвърлят офертата на Paramount
Геотермалната енергия е най-евтиният заместител на въглищните ТЕЦ
IPO на нов конкурент на Nvidia в Китай беше презаписано близо 3000 пъти
Германия ще одобри военни поръчки на стойност над 50 милиарда евро
Phillips 66 има готовност за Western Gateway
Главният дизайнер на Mercedes напуска
Нова технология разпознава пияните шофьори зад волана
Отмяна на забраната на ДВГ – какво означава това за шофьорите?
Ford обяви промени в стратегията и отписа 20 милиарда долара
Нов картел разтърси автомобилната индустрия в Европа
Еднодневната винетка ще бъде въведена от 3 февруари 2026 г.
Хит: Маникюр пуловер на райета
Установиха наличие на неорганичен арсен в бебешка каша
Коледни рецепти – как да приготвите шоколадов ментов сладкиш
ДПС-НН: Охраната на Пеевски не е по-голяма от тази на президента