IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

ACEA: ЕС спешно трябва да определи индивидуални цели за водородните камиони

До 2030 г. в България трябва да бъде изградена една станция за водородни тежкотоварни превозни средства, изчисляват от асоциацията

10:45 | 21.05.21 г.
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;Krisztian Bocsi/Bloomberg</em></p>

Снимка: Krisztian Bocsi/Bloomberg

Първите електрически автомобили с водородни горивни клетки вече са реалност в Европа. От средата на това десетилетие броят на този вид превозни средства ще нарасне значително, като се очаква по европейските пътища да има поне 60 хил. камиона до 2030 г., съобщава Асоциацията на европейските автомобилни производители (ACEA).

Въпреки това инфраструктурата, която е необходима за зареждане на тези камиони с водород, днес почти напълно липсва. Поради по-голямото си потребление на енергия, тежкотоварните автомобили просто не могат да използват съществуващата инфраструктура, предназначена за леките автомобили. 

Според становище на ACEA, публикувано по-рано тази седмица, относно изискванията за зарядната инфраструктура за тежкотоварните превозни средства, този въпрос трябва да бъде решен възможно най-бързо. Политиците трябва да предприемат действия, за да осигурят бързо въвеждане на мрежата от зарядни станции като част от прегледа на Директивата за инфраструктура за алтернативни горива (AFID).

Инфраструктурните цели на AFID

В действителност трябва да бъде определена цел за целия Европейски съюз (ЕС) за около 300 зарядни станции за водородни камиони до 2025 г. и най-малко 1000 за не по-късно от 2030 г., изтъкват от ACEA.

Освен това до 2030 г. по Трансевропейската транспортна мрежа (TEN-T) трябва да бъде налична по една зарядна водородна станции на всеки 200 километра. Такава станция трябва да има дневен капацитет от най-малко шест тона водород с минимум два дозатора на пункт.

водородни водородни

За да се гарантира, че необходимият брой станции за зареждане с водород ще бъдат на разположение до 2025 и 2030 г. в целия ЕС, трябва да бъдат определени задължителни цели за всяка държава членка.

Според ACEA до 2030 г. ще са необходими общо 300 водородни станции в Германия, следвана от Франция със 120 съоръжения, Нидерландия и Италия с по 70, Испания с 60 и Полша с 40. Според изчисленията в България до края на десетилетието ще е необходима една зарядна станция за водородни тежкотоварни превозни средства, като подобен брой е предвиден и за Гърция, Румъния и Естония.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 08:05 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още