Автомобилите с водородни горивни клетки не са отговорът на индустрията за бъдеще без емисии, заяви главеният изпълнителен директор на германската автомобилна група Volkswagen Херберт Дийс, цитиран от Automotive News Europe.
„Доказано е, че водородната кола НЕ е климатичното решение“, написа Дийс в Twitter. „В транспорта преобладава електрификацията. Лъжливите дебати са загуба на време. Моля, слушайте науката!”.
Той насочи своето изявление към уникалните потребителски имена (handles, официалните акаунти, верифицирани от Twitter) на кандидатите за наследник на германския канцлер Ангела Меркел в Twitter, които ще се борят за поста тази есен, включително към Армин Лашет, лидер на Християндемократическия съюз (ХДС), Олаф Шолц, министър на финансите, и Аналена Бербок от партията на Зелените.
В своя туит Дийс отбеляза и Андреас Шойер, министърът на транспорта и цифровата инфраструктура, като включи и линк към статия в германския вестник Handelsblatt, в което е поместено проучване, подкрепящо твърденията на ръководителя на Volkswagen.
Проучването е проведено от Потсдамския институт за изследване на въздействието върху климата (PIK). Докладът стига до заключението, че разработването на пътнически автомобили, базирани на водород, би било вредно за климата, поне засега.
Изследователи от PIK заявиха, че горивата на основата на водорода са неефективни, скъпи и наличността на необходимите суровини е ненадеждна, като препоръчват в центъра на стратегията за зелена мобилност да бъдат автомобилите на базата на електрическите батерии .
Херберт
В интервю, публикувано на 6 май, Ромен Саки, член на екипа от учени в PKI, изтъква пред The Guardian, че ако се произвеждат с помощта на настоящите енергийни миксове в Европа, водородните горива ще увеличат, а не намалят, емисиите на парникови газове в сравнение с използването на изкопаеми горива.
VW многократно се обявява срещу водорода като опция за автомобилната индустрия в близкото бъдеще. В интервю за Financial Times от март Дийс твърди, че технологията на водородните горивни клетки никога няма да бъде достатъчно ефективна за широка употреба.
В друг пост вTwitter от 11 февруари Дийс посочва, че е време политиците да приемат науката и определи водорода като „твърде скъп, неефективен, бавен и труден за разпространение и транспортиране“.
Други производители на автомобили, включително Hyundai и BMW, продължават с плановете си за развитие на водорода: Hyundai заяви по-рано този месец, че ще работи с публични и частни партньори за разширяване на водородната инфраструктура в САЩ, докато BMW планира да представи SUV модел с водородни горивни клетки през 2022г.
До края на годината Stellantis ще пусне на пазара хибридни водородно-електрически микробуси с марка Peugeot, Citroen и Opel, с обещан пробег от 400 км и 3-минутно зареждане.
преди 3 години Сама по себе си тази технология е добра, но твърде скъпа за масова употреба. Както съм казвал много пъти в тоя сайт: водорода е твърде опасен газ, мерките за обезопасяване са скъпи и материало-емки. И най-важното - водорода не е източник на енергия - той първо трябва да се произведе някъде, за което ще вложиш минимум същата енергия която ще получиш от него. Той просто не съществува в свободно състояние в природата. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Тоя Ханс вместо да се занимава и да отделя време за VW той се занимава ката дава интервю и постояно отделя внимание на медията отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Дийс е страхотен и много добър висш мениджър с отлични качества . но , нека си припомним и друг такъв един мустакат ръководител на звездната марка , който обясняваше на всеослушание , че електрификацията е невъзможна от научна гледна точка ... :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Да, някой не знае, че не става и вземе, че го направи. отговор Сигнализирай за неуместен коментар