Растежът на Tesla Inc. на китайския пазар се забавя рязко през април, увеличавайки главоболията за производителя на електромобили на Илон Мъск на фона на оплакванията на местните потребители и критиките от страна на медии и регулатори, свързани с безопасността на продуктите ѝ и арогантното отношение на нейните служители, съобщава Bloomberg.
През април концернът отчита едва 11 949 продажби на изградени в Китай електромобили, според данни на China Automotive Information Net. Това представлява рязък спад спрямо рекордните 34 714 продадени електромобила през март.
Спадът идва в лош момент за лидера на пазара на електрически превозни средства, който доскоро се радваше на благоразположението на китайските власти, откакто успя да си издейства 100% автономност на своя бизнес в страната, изграждайки своя фабрика край Шанхай. Това осигури на Tesla цялата налична подкрепа на правителството въпреки търговското напрежение между Пекин и Вашингтон.
Напоследък обаче компанията на Мъск привлече общественото внимание с протестите на собственик на електромобил Model 3, който изрази своите протести относно спирачките на превозното средство по време на автомобилното изложение в Шанхай през април. Въпросната жена носеше тениска с надпис „Спирачките не работят“, обвинявайки продукта на Tesla за катастрофа, в която замалко не загиват четирима души от нейното семейство.
Инцидентът беше последван от критиките, отправени от местни държавни структури, според които производителят трябва да уважава повече китайските потребители и да спазва законите на страната.
тесла
Във вторник (18 май) един полицай загина, а негов колега остава в тежко състояние след катастрофа с участието на електромобил на Tesla. В същото време китайските власти разследват друг инцидент, при който автомобил на компанията се вряза в камион, като в катастрофата загива водачът на електрическото превозно средство. Причината за инцидента все още се изяснява.
Въпреки че стотици хора загиват по китайските пътища всеки ден, катастрофите с Tesla привличат общественото внимание чрез социалните платформи и споделянето на кадри и видеа в тях.
Спадът в продажбите на Tesla през април рязко контрастира със силното първо тримесечие, когато търсенето помогна на компанията да отчете рекордно високи стойности при доставките.
Акциите на концерна са поевтинели с 18 на сто от началото на годината.