"Скоростта, с която развиваме индустрията, е плашеща", казва Пол Андерсън от университета в Бирмингам, говорейки за пазара на електрически автомобили в Европа. До 2030 г. ЕС се надява, че по европейските пътища ще има 30 милиона електрически автомобила.
"Това е нещо, което никога досега не е правено при този темп на растеж за изцяло нов продукт", казва д-р Андерсън, който е един от директорите на Центъра за стратегически елементи и критични ресурси в Бирмингам, цитиран от Bloomberg TV Bulgaria.
Електрическите превозни средства са неутрални по отношение на въглеродните емисии по време на техния живот, но д-р Андерсън е загрижен за това какво се случва, когато се развалят, понеже всичко в някакъв момент се разваля. Акцент в изказването си той слага върху живота на батериите.
"След около 10 -15 години, когато вече ще има голям брой, които са приключили живота си, ще бъде много важно да имаме работеща рециклираща индустрия", разказва експертът.
Повечето от електрически компоненти са почти същите като тези на обикновените автомобили - разликата идва от батерията. Докато традиционните оловно-киселинни акумулатори могат да се рециклират навсякъде, то не можем да кажем същото за литиево-йонните батерии, използвани за електромобилите.
Тези батериите са по-големи и по-тежки от тези в обикновените автомобили и са съставени от стотици отделни литиево-йонни клетки, всяка от които се нуждае от демонтиране. Те съдържат опасни елементи и могат да експлодират, ако бъдат разглобени неправилно.
Доставчиците на елекромобили обръщат все по-голямо внимание на темата. Те се стремят да гарантират, че техните продукти няма да бъдат просто изхвърлени в края на техния живот.
Например, Nissan използва повторно стари батерии от своите автомобили Leaf в автоматизираните превозни средства, които доставят части на работниците във фабриките.
Volkswagen прави същото, но наскоро отвори и първия си завод за рециклиране в Залцгитер, Германия и планира да рециклира до 3600 батерийни системи годишно по време на пилотната си фаза.
Междувременно Renault вече рециклира всичките си акумулатори за електрически автомобили - макар че цифрата възлиза само на няколкостотин годишно.
Какво още коментира Пол Андерсън можете да прочетете на сайта на Bloomberg TV Bulgaria
преди 3 години дааам е глеам от блока вече секи е пуснал през балкона по един разклонител от 5 леа и зарежда ли зарежда .... Мда ош малко и швепс на клечка ... :)) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години А Измамника къде е бе, Измамника да разкаже отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години мъск , тесла , знам че фен ... оня ден обявиха , че са продали предварително всичко , което ще произведът в следващите три месеца ... найс , а ... ?! ... а пък спейсекс са изстреляли и приземили успешно бустер за десети път . мъска рече , че смята да ги използва докато не се случи неякакъв непреодолим технически проблем . рогозин съчинява настървено нова песнопойка ... :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Аз пък съм изненадан че толкова БАВНО се развиват електромобилите имайки предвид че първите са направени още 1870г. Тоест преди бензиновите които идват 10 години по късно. Досега трябваше да са поне 50% от колите по пътищата.Технологиите с които сега се правят електрически автомобили са налични от поне 30 години. Първите литиеви батерии са направени някъде 1980г. а масовото им производство започва Sony в Япония 1991г. А пък водородни клетки има още от 1840г. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Скоростта, с която се развиват електромобилите е плашеща, смята експерт Хем сърби, хем боли!Щом няма думата Мъск, койн, Тесла, честни часници, ФЕД, зелена сделкавсичко друго е ходене по мъките! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години "зелена" сделка ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар