След десетилетие на сериозен ръст към края на 2020 година по световните пътища се движат 10 млн. електромобила, пише в анализ на Международната агенция по енергетика (МАЕ).
Само през миналата година регистрациите на електромобили се увеличават с 41%, докато при конвенционалните автомобили има спад на продажбите от 6 на сто.
Потребителите са похарчили 120 млрд. долара за покупката на електромобили през миналата година. В същото време правителствената подкрепа за сектора се изчислява на 14 млрд. долара.
През 2020 година са продадени 3 млн. електромобила, което е дял от 4,6% от общите продажби на автомобили, сочат още данните на МАЕ.
Другата интересна тенденция от миналата година е, че Европа изпревари Китай и вече е най-големият пазар на електромобили в световен мащаб.
Интересът към електромобилите няма да остане тенденция само през 2020 година - още през първото тримесечие на 2021 година продажбите се увеличават със 140%. Двигател на ръста този път е Китай с около 500 хил. продажби. Европа е втора с 450 хил. продадени електромобила.
Доброто представяне на сектора през миналата година и в началото на тази се дължи на няколко фактора.
На първо място това е, разбира се, широката подкрепа от правителствата и институциите по света.
Електрическата мобилност е една от стъпките за намаляване на въглеродните емисии. През 2020 година повече от 20 държави по света заявяват, че ще забранят продажбите на конвенционални двигатели в следващите години.
Нещо повече - в много държави се създадоха схеми в подкрепа на сектора, за да не загуби инерцията, натрупана в последните години, заради пандемията от коронавируса. Но като цяло през последните пет години субсидиите за електромобилите намаляват и това показва, че те стават все по-атрактивни за потребителите.
Една от причините за това е цената. Технологиите се развиват и разходите за покупката, както и издръжливостта на батериите, вече стават поносими за потребителите.
На този фон производителите на електромобили съобщават масово за разширяване на портфолиото си и разработване на нови модели. Увеличават се и моделите на тежкотоварните електромобили, като четирите големи производителя в сектора заявяват планове за развитие на електрически двигатели.
Пазарите на електромобили имат много голям потенциал особено ако светът ускори усилията си за опазване на околната среда.
преди 3 години За сравнение,контрабандата на редки и/или изчезващи животински видове в света е на стойност към $210млрд. Два пъти повече отколкото е пазарът на ел.автомобили. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Мой познат кара с "измислено" гърне почти 2г., преди достатъчно хора от града, да се оплачат и накрая да му спрат колата от движение, която се оказа и със сменен двигател, който в пъти надвишава оригиналния, като мощност.С моторите историята е същата, стане ли лято и мине ли 22ч., се почва. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години нали... личи си че младежа няма кола :) ... преди нколко години като ми изпадна едното гърне... още същия ден ме спряха. Спаси ме фака че гърнето беше в багажника.. един вид доказателство че се е случило преди малко :)но пък шума генериран от дупките/бабуни е все още доста силен ! ... тук след предизборното кърпене има такива че даже пломбите ми тракат ! Аз му викам фрактално кърпене... супер малка кръпка в малка кръпка в средна кръпка в голяма кръпка в кърпена яма ! ... и нема две на еднаква височина. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години те тия реставрираните 20г вече трудно минават преглед , щото от ДАИ ако хванат такъв , могат да вземат на пункта правил прегледа лиценза . така направиха правилата , даяджиите си пазат хляба , пунктовете си пазят хляба . заплатите дори и на средно ниво чиновници там са си много добри , и не си струва да си рискуват заплатата за някой *** ... а бмв е скъпа за поддръжка кола . ловят окото , ама поддържаните . и вървят , което си е истина . нема друга кола , с която като се залепиш на некой в задната броня с ангелските очи и да ти правят път веднага ... :)))знаеш ли как са се изхитрили даяджиите , седят скрити пред некой пункт за ГТП , чакат да излезе некоя таква реставрирана талига дето разправяш , документите и обратно в пункта . я да видим показателите на газове , я спирачикте да видим дали сте нагласили , я ламарините тука , я светлините ... актовете за пункта са четири-пет цифрени + запечатване за по няколко месеца ... !! ... та такива кат мишето фенове на печките пооредяха доста ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години тва ще да е само на артия щот аз по улиците виждам нафталини, хибриди и бензини, докато тия с тоците са у лево те. немеме .... На магистралата като карах от Швабско до Българско електричарки 0 броя щот там ако ти спре тока нема къде заредиш, а ако има то треа стоиш ено 8часа скован до ток/колонката .... така че явно продажбите са само у въздуха че и още дизели произвеждат моля ти се, е нали щеха да ги спират ?? Toyota мноо се надуваха че спират дизелите за Европа, добре а тва кво е ? Ми 1.5 дизел е тва е ....https://***.toyota.bg/new-cars/proace-city-verso/ отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години "Електрическата мобилност е една от стъпките за намаляване на въглеродните емисии."Чудно каква част от тоя ток, идва от ТЕЦ-ове. Според мен основното предимство на ел.автомобилите е липсата на шум. Да живее на оживена улица, дори с прилична дограма, е отвратително. Особено като мине някой *** с 20г. бмв, което от 10г. е само с една тръба отдолу и се чува през 10 пресечки. отговор Сигнализирай за неуместен коментар