Продажбите на нови автомобили в Русия спадат с 5,7% през март на годишна база, след като регистрациите нараснаха през февруари с 0,8%, помрачавайки надеждите, че пазарът продължава да се възстановява от щетите, нанесени от коронавируса.
През миналия месец в страната са били продадени 148 676 превозни средства, според данни на Асоциацията на европейския бизнес (AEB).
Организацията очаква продажбите да нараснат през следващите няколко месеца в сравнение със същия период на 2020 г.
През март Lada отчита най-много продажби на руския пазар – 33 779 превозни средства, което представлява 3-процентен ръст спрямо 32 808 автомобила, отчетени преди година. Второ и трето място делят южнокорейските концерни Kia и Hyundai, чиито продажби достигат съответно 20 057 автомобила и 15 332 превозни средства.
Четвърти и пети са Renault и Toyota, следвани от Skoda и Volkswagen.
Най-значителен ръст отчита германската марка Opel – 1027%, въпреки че обемът на продажбите ѝ остава скромен – едва 124 автомобила.
русия
Продажби на нови автомобили в Русия през първото тримесечие. Снимка: AEB
Lada остава на първо място и по отношение на първото тримесечие с 83 908 продадени автомобила. Концернът е следван отново от Kia и Hyundai.
Делът на автомобилната на група Avtogaz-Renault-Nissan-Mitsubishi от руския автомобилен пазар се свива с 3,4 пункта през март до 36,1%, следвана от Volkswagen (14,4%), Kia (13,5%), Hyundai (10,5%) и Toyota (8,6%).
През първото тримесечие продажбите на автомобили в Русия се свиват с 2,8% до 387 322 автомобила.