IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Nio изгражда общност от лоялни потребители чрез редица приложения

Китайският стартъп залага на социалните платформи и онлайн търговията, за да ангажира повече клиенти със своите продукти

20:44 | 27.04.21 г.
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;Qilai Shen/Bloomberg</em></p>

Снимка: Qilai Shen/Bloomberg

В Шанхай Лю Хао, изпълнителен директор на компания от аерокосмическата индустрия, решава да си купи елегантен електрически кросоувър от местния концерн Nio, основен конкурент на Tesla в Китай. Но освен с автомобил Лю се сдобива и с цялостна визия за бъдещето, в която социалните платформи, електронната търговия и ежедневните пътувания до работното място се сливат в едно приложение с фокус върху новия начин на живот.

На следващата сутрин 31-годишният мъж закусва мюсли, закупени от онлайн магазина Nio Life, докато разговаря чрез социалното приложение на компанията с други собственици на автомобили Nio, пише Ройтерс. 

Лю е облечен в костюм на същата компания, с който отива на работа, а вечер си сипва чаша вино, отново на Nio, коментирайки с останалите собственици на авотмобили как да извлече най-доброто от своето превозно средство.

„Купуването на различни неща с марка Nio  е част от ежедневието ми“, споделя Лю. „Цените са добри и ми се превърна в навик да нося дрехи на Nio по различни събития”, добавя той.

През последните две години Лю е похарчил над 220 000 юана (34 000 долара) за продуктите, достъпни в Nio Life, като отделно от това той плаща 470 000 юана за своя електромобил ES8, с който заменя стария бензинов седан Ford Mondeo.

Автомобилните производители по целия свят отдавна се опитват да се възползват от лоялността на клиентите към марката със стоки като маркови тениски или шапки. Но амбициите на базираната в Шанхай Nio са много по-големи: компанията, оценена на 70 млрд. долара, управлява собствена цифрова валута с кредити, които клиентите могат да получат при покупка на кола, посещение на събития или дори когато публикуват своите истории в социалното приложение на Nio.

„Общностите са склонни да бъдат лоялни към дадена марка и това е нещото, което Nio използва“, коментира Ту Лъ, анализатор в Sino Auto Insights. Според него социалното приложение на Nio се използва от около 150 000 потребители всеки ден.

По неговите думи, ако Nio продължи да се развива в същата посока, компанията може да се превърне в основен играч в Китай.

Лъ предупреждава обаче, че Nio все още не е успяла да накара много от потребителите на неговите платформи да закупят електромобил от същата марка.

Nio Life

Подкрепена от китайския технологичен гигант Tencent Holdings Ltd., както и от редица глобални инвеститори, залагащи на възхода на електрически автомобили в най-големия автомобилен пазар в света, огромната пазарна оценка на Nio - малко над тази на германския производител на луксозни превозни средства BMW – привлича вниманието, особено като се вземат под внимание скромните ѝ продажби в сравнение с баварския концерн.

През 2020 г. Nio успява да продаде по-малко от 44 000 автомобила в Китай, докато BMW отчете над 2 млн. превозни средства, продадени в глобален план.

Лю е един от най-силно впечатлените и ентусиазирани собственици на електромобил Nio, но той далече не е единствен. Повече от 80% от клиентите на компанията участват в онлайн и реални инициативи, свързани с общността на Nio, използвайки кредити, различните приложения и шоурумите на концерна. Приложението Nio Life вече е продало до момента над 4 млн. продукта, изтъква Лю.

В същото време Geely, най-големият частен производител на автомобили в Китай, пусна нова електрическа марка Zeekr, използвайки подобна стратегия. Междувременно BMW, която развива от години продуктова линия в Китай, пусна своето приложение за собствениците на автомобили в страната миналия септември.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 03:29 | 04.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още