Американският автомобилен концерн General Motors Co. обеща да електрифицира марката Cadillac и това вече се случва: електромобилът Cadillac Lyriq ще влезе в производство почти година по-рано от първоначално планираното, като се очаква да се появи на пазара в началото на 2022 г., съобщава Bloomberg.
Lyriq ще се продава на цена от малко под 60 хил. долара с редица включени опции и ще представлява основната на плана на GM да трансформира напълно марката до 2030 г.
Ако пазарът на електромобили продължи да се разширява с бързи темпове, Cadillac ще може да се „изчисти“ от двигателите с вътрешно горене пет години по-рано от останалите автомобилни звена на концерна.
Ускореното пазарно реализиране на Lyriq е част от стратегията на GM да се домогне до лидерската позиция при електромобилите и да премине към продажби единствено на екологични автомобили до 2035 г.
През последните месеци компанията обяви, че изгражда завод за производство на батерии в Тенеси, закупуването на дял в стартъп за батерии и пускането на електрически пикап Chevrolet.
„Индустрията е достигнала преломна точка“, изтъква вицепрезидентът на Cadillac Рори Харви. „Искахме да започнем този преход по-рано. Ще завършим това десетилетие като марка за електромобили, което означава, че ще спрем да продаваме нови превозни средства с двигатели с вътрешно горене до 2030 г.“, добавя той.
Cadillac расте в Китай, радвайки се на стабилно търсене, но марката се сблъсква с доста препятствия в опит да си върне старата слава в САЩ. Според Харви брандът ще успее да се възстанови чрез нови технологии като функцията за автономно шофиране Super Cruise, бързото зареждане на батериите и големия сензорен дисплей. Новият кросоувър ще предлага пробег с едно зареждане от 300 мили (480 км). Възможността за бързо зареждане може да осигури заряд за 76 мили за 10 минути.
Новите технологии дават на Cadillac шанс да се конкурира успешно с другите електромобили и да ускори електрификацията си, изтъква Александър Едуардс от консултантската фирма Strategic Vision.
В началото на годината GM обяви, че работи по стратегия за изграждането на поне едно ново електрическо превозно средство, вдъхновено от своята спортна линия Corvette, което потенциално би разширило бранда до цяло семейство превозни средства.
GM разполага с дизайнери, работещи върху няколко концептуални автомобила с марка Corvette, насочени към по-широк кръг купувачи. Експертите се стремят да съчетаят репутацията на Corvette за високоефективното шофиране и агресивен стил със съществени удобства като допълнително интериорно пространство и място за багаж.
Кросоувърът на Corvette може да се появи на пазара веднага след 2025 г.