Продажбите на нови превозни средства в Китай нарастват за 12-ти пореден месец със 74,9% през март на годишна база до 2,526 млн. автомобила, сочат данни на Китайската асоциация на автомобилните производители (CAAM).
От общите продажби около 1,874 млн. са на леки коли, при които ръстът в регистрациите достига 77,4%, а около 651 хил. се отнасят за търговските превозни средства, където увеличението е 68,1%, рекордно високо за сегмента.
Продажбите на нови кросоувъри нарастват на годишна база със 79,6% до 877 хил. броя, докато регистрациите на миниванове се увеличават със 105,3% до около 93 хил. броя.
Според CAAM продажбите на автомобили, използващи нов тип енергия, където влизат изцяло електрическите и плъгин хибридните превозни средства, нарастват с 238,9% на годишна база до 226 хил. автомобила.
Общо за първото тримесечие продажбите на китайския пазар отчитат ръст от 75,6% до 6,484 млн. броя, включително 5,076 млн. леки коли и 1,408 млн. търговски превозни средства.
Ръстът при леките автомобили за първите три месеца на годината достига 75,1%, докато при търговските той възлиза на 77,3 на сто.
Продажбите за периода са с 1,7% по-големи спрямо първото тримесечие на 2019 г., което сигнализира за бързото възстановяване на пазара и подходящата среда за покупки, подкрепена от държавните стимули и нарастването на стандарта на живот сред китайското население.
CAAM
Volkswagen е лидер при марките с продажби от 237 613 превозни средства през март, което представлява 90,7% ръст на годишна база. Германският концерн е първи и за тримесечието, като успява да продаде 560 921 превозни средства, отчитайки увеличение от 55,7 на сто спрямо същия период на 2020 г.
Втори е японският концерн Toyota, чиито продажби през март нарастват със 70,3% до 151 582 превозни средства, и със 70,2% през първото тримесечие до 414 808 автомобила.
Honda е на трето място с над 250-процентно увеличение на регистрациите през март, най-голямото сред концерните в Топ 9, до 151 528 превозни средства, и със 115,4% ръст за тримесечието до 380 610 автомобила.
Разликата с четвъртия Changan Automobile е около 50 хил. превозни средства за март. Китайският производител успява да продаде през миналия месец 92 901 автомобила, което представлява ръст от 57,9%, докато за тримесечието продажбите му нарастват със 121,3% до 307 058 превозни средства.
След него се нареждат Buick (83 031 продадени автомобила през март и 222 401 превозни средства за първото тримесечие), Geely, Nissan, Audi, Haval и Wuling.
CAMM2
Германските марки BMW и Mercedes се намират съответно на 11-о и 12-о място, като продажбите има за март достигат 63 354 броя и 63 272 автомобила.
Най-големият производител на електромобили в света Tesla Inc. е на 16-а позиция с 35 503 продажби през март и 69 305 за тримесечието.
Конкурентът Nio е едва 37-и със 7 257 продадени автомобила през март и 20 060 превозни средства за първото тримесечие.
Xpeng е 42-ри с 5 102 продажби през март и 13 340 за периода януари-март.
Сред всичките 95 марки в класацията на CAAM най-голям ръст за март отчита китайският производител FQT Motor – 15 500%.
За тримесечието най-голямо увеличение в продажбите отбелязва марката Everus – 5013,3%.
При моделите първи е Volkswagen Lavida с продадени през март 41 191 превозни средства и общо 96 781 автомобила за първото тримесечие. Така автомобилът на германската марка се изкачва до първото място от 14-а позиция през февруари, отчитайки 66,7-процентен ръст през миналия месец. Увеличението на регистрациите през първите три месеца достига 51,4 на сто.
Втори е Nissan Sylphy с 40 014 продажби през март, като за периода януари-март автомобилът изпреварва Lavida с 124 636 бройки, достигайки първата позиция.
Третото място принадлежи на малкия електромобил Wuling Hongguang MINI, който е първи при продажбите на електрически превозни средства в Китай, дебютирайки през миналия месец с 39 745 продадени автомобила.
След него се нареждат Buick Excelle Yinlang, Toyota Corolla, Haval H6, VW Bora, Honda CR-V, VW Sagitar и ChangAn CS75.
Volkswagen разполага с три модела в Топ 10, затвърждавайки своята лидерска позиция на китайския пазар, най-големия в света.
Най-популярният модел на Tesla – Model 3, заема 11-о място с 25 352 продажби през март.