Най-голямото автомобилно изложение в Китай, това в Шанхай, включва и електрически превозни средства, чиито цени отговарят на бюджетите на купувачите от селските райони и средната класа. Това е от съществено значение за задвижването на пазара на зелени автомобили в страната, пише Nikkei Asia Review.
На изложението в Шанхай, което беше открито в понеделник, служителите на щанда на SAIC-GM-Wuling Automobile изтъкнаха успеха на електрическия модел на компанията Hong Guang Mini.
Според представител на събитието за 270 дни автомобилът е отчел 270 хил. продажби, което го поставя на върха на сегмента в Китай за седем поредни месеца.
Въпросното съвместно предприятие между американския концерн General Motors и китайската SAIC Motor е особено силно при компактните търговски превозни средства.
Компанията пусна в продажба своя Hong Guang Mini през юли 2020 г., като цената на базовата версия е 28 800 юана (4 420 долара). Превозното средство стана хит в селските райони, където голяма част от населението живее в еднофамилни жилища.
Въпреки че електромобилът е дълъг едва 2,9 метра и е широк 1,5 метра, той може да побере четирима души. Колата може да се зареди от битов контакт, което прави излишно търсенето на зарядни станции и изграждането на зарядна инфраструктура.
Hong Guang Mini също се възползва от правителствените субсидии, предлагани за стимулиране на икономиката на Китай след пандемията от коронавирус.
Ниската цена прави автомобила видимо постен относно функционалност. Той може да измине само 120 километра с едно зареждане, като максималната скорост, която може да развие, е 100 км/ч. Функциите за безопасност при шофиране са ограничени, като климатикът не е задължителна опция при покупката.
Hong
И все пак повече от 72 хил. броя Hong Guang Mini са били продадени през първото тримесечие на годината, което е повече от продажбите на Tesla в страната. Електромобилът се нарежда сред най-продаваните автомобили, използващи нов тип енергия, на китайския автомобилен пазар.
Great Wall Motor, един от най-големите китайски автомобилни производители, също пуска на пазара бюджетен електромобил, наречен Ora R1. Известно още като "Черната котка", превозното средство се отличава със приятен екстериор, предназначен да привлече младите жени, живеещи в селските райони.
Ora R1 се нарежда на четвърто място по продажби сред електрическите превозни средства в Китай.
Азиатската страна се стреми да се превърне в основен задвижващ фактор при глобалната електрическа мобилност. Китайският пазар на електромобили продължава да нараства благодарение на държавните субсидии и приоритетното разпределяне на регистрационни номера. Въпреки това продажбите са доминирани от компаниите за споделено пътуване, като обикновените потребители избягват за момента електрическите автомобили.
Това обаче се промени миналата година, когато пандемията от коронавирус помрачи глобалната икономика. По-богатите хора се насочиха към електромобилите от по-висок клас, след като международните пътувания бяха ограничени.
Търсенето се концентрира върху Tesla, която стартира производството в своя завод край Шанхай в началото на същата година. Китайският стартъп Nio малко след това пусна в продажба своя луксозен електромобил, който се конкурира с моделите на Tesla.
Реализацията на Hong Guang Mini драстично намали цените за клиентите в селските райони и предизвика нов скок в продажбите на по-достъпни електромобили. Моделите с цена от 100 хил. юана или по-малко сега представляват една четвърт от всички продадени електрически превозни средства в Китай, като засенчват моделите от висок клас.
Следващата вълна от покупки се очаква да дойде от градската средна класа. Световните производители на автомобили като Toyota Motor и Volkswagen пускат на пазара електрически кросоувъри, които са популярни в Китай, при цени от около 30 хил. долара.
Китай предвижда автомобилите, използващи нов вид енергия, да представляват една пета от общите продажби в страната през 2025 г. Очаква се търсенето на този тип превозни средства да нарасне до 5 млн. броя през тази година. Увеличаването на обхвата на електромобилите ще е от решаващо значение за ръста при продажбите.
преди 3 години Какъв отговор е ситроена, че не разбирам? 2 пъти по-скъп, развива само 45 км/ч. с пробег до 70 км и има място за двама човека.... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Най-малките модели, които са толкова тесним че като влезеш няма място дори за бутилка с вода или чанта с багаж въобще не са ми интересни. Дори килиите в най-недемократичните и най-нечовешките затвори са двойно по-големи от тези миниатюрни недоразумения. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Въпросът е колко е голямо това автомобилче и дали екстри като часовник например че някои "Дачии" нямат. 10 000 евра е доста повече от 4400$ и все пак се съмнявам да става за нещо, защото инак другите им коли по 50000+ лева няма кой да ги купи. От друга страна електромоторът е много по-*** и евтино от двигател с вътрешно горене, но вероятно са на еднаква цена като се сложи и цената на "резервоарите", датчици и т.н. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години citroen ami е европейският отговор на микро електричките . в ЕС ще се продава от dartz , те и ще го сглобяват . цена около ?9999 . сигурно ще има и некои подобрения , за да получи хомологация за ЕС , че чайниците има неща , на които не държат ... :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар