Германският автомобилен производител Daimler AG отчете печалба за първото тримесечие, която надмина очакванията на анализаторите, подкрепена от силното търсене на автомобилите на Mercedes-Benz, особено в Китай, съобщава Bloomberg.
Печалбата на групата преди лихви и данъци достига 5,75 млрд. евро, което е повече от средната оценка за 4,96 млрд. евро на анализаторите.
Според Daimler съкращенията на разходите също оказват положително влияние.
„Продължаваме да изпълняваме амбициите си в силно окуражаваща пазарна среда“, заяви главният изпълнителен директор на концерна Ола Калениус.
Една година след най-мрачния период за германските производители на луксозни автомобили от десетилетия, изглежда, че бизнесът по това време на годината никога досега не е бил по-успешен. Както Mercedes, така и BMW AG отчитат рекордни доставки през първото тримесечие, тъй като продажбите в индустрията са подкрепени от икономическото възстановяване в САЩ и Европа.
Притесненията на автомобилните производители се изместиха драстично от търсенето към проблемите с предлагането, а недостигът на чипове възпрепятства отчасти производството.
daimler
„Преминаването на Daimler към превозни средства с по-голям марж в светлината на проблема с недостига на полупроводници вероятно е спомогнало за покачване на маржовете над нормалните нива“, коментира Том Нараян, анализатор в RBC Capital Markets, в бележка до клиенти. "Очакваме, че BMW също може да анонсира подобни, дори по-добри резултати, като се има предвид високата експозиция към употребявани автомобили – както и Volkswagen", допълва той.
В глобален мащаб продажбите на автомобили за първото тримесечие на Mercedes нарастват с 22% до 581 270 броя, като основното подразделение на Daimler отчете 60% скок на доставките в Китай, стана ясно в началото на месеца.
Концернът възлага големи надежди на своя нов електрически седан EQS, който трябва да донесе големи печалби за Daimler и да постави основите на новата продуктова гама, базирана на електричеството.
EQS е първият автомобил на Mercedes-Benz, дъщерно дружество на Daimler, изграден върху специална платформа за електромобили. Автомобилът ще предлага пробег с едно зареждане на батерията от 770 километра, което ще го превърне в лидер по този показател, смята Калениус.