След като Opel отчете печалба в три поредни години, изпълнителният директор на германската марка Микаел Лошелер се фокусира върху разширяването на продажбите извън Европа, съсредоточавайки се върху пазари, където компанията-майка Stellantis вече си е извоювала стабилно присъствие, пише Automotive News Europe.
Планът за реконструкция PACE, въведен през 2017 г. от PSA Group, когато купува Opel, поставя за цел най-малко 10% от продажбите на германската марка да идват извън Европа до средата на това десетилетие.
Въпреки пандемията от коронавирус, която предизвика рязък спад в търсенето на автомобили в глобален мащаб Opel успя да увеличи продажбите извън Европа с 49 на сто до над 55 000 превозни средства.
По този начин делът на продажбите извън Стария континент нараства до около 8% от общите продажби на Opel, които възлизат на 632 687 превозни средства, според данни на Stellantis. Общо 52 408 превозни средства на марката са били продадени в региона на Близкия изток и Африка, докато 1323 са регистрирани в Евразия, а 1056 – в Латинска Америка.
Според Лошелер Opel се надява да надгради това постижение макар да посочи, че допълнителният ръст ще бъде постигнат значително по-трудно. По неговите думи марката е бичи настроена спрямо определени пазари, като икономическото развитие в някои от тях, като например Турция, ще изисква по-внимателно наблюдение.
Миналият месец Opel обяви, че продажбите на неговия модел Corsa са нараснали трикратно на пазарите извън Европа през 2020 г. спрямо година преди това, и добави, че въпросният автомобил ще бъде водещ в усилията на марката да се наложи в Япония.
Германско наследство
Лошелер заяви, че германският произход на Opel ще му помогне да се утвърди на много пазари.
„Това ни осигурява определено ниво на ценова мощ и можем да предлагаме по-скъпи продукти, което доказва силата на марката“, изтъква той. "Другата голяма полза за нас е, че можем да излезем на пазари, на които действа Stellantis, за да използваме наличната инфраструктура", добавя шефът на Opel.
Той сподели, че планира възприемането на подход „стъпка по стъпка, пазар по пазар“.
„Един пазар няма да промени изцяло картината“, изтъква Лошелер, добавяйки: „Но ако достигнете пет, шест (пазара), това добавя обем и рентабилност“.
Opel планира да се разшири на повече от 20 нови пазара до 2022 г., включително в Азия и Южна Америка. През февруари миналата година компанията засили присъствието си в Латинска Америка като пусна в продажба четири модела в Колумбия и Еквадор.
Лошелер определи Северна Африка и Турция като региони, където автомобилите, разработени в Европа „се представят изключително добре“, сравнявайки ситуацията там с Русия, където вероятно ще се наложи продуктите да бъдат адаптирани към предпочитанията на клиентите.
Според него Stellantis обмисля дали Opel може да помогне на групата да съживи продажбите в Китай, където германските премиум марки продължават със своето силни представяне.
"Да бъдеш германска марка очевидно е полезно, но това не значи, че всяка германска марка ще се справи добре в Китай“, изтъква Лошелер.