Само година след най-мрачния период за автомобилната индустрия от десетилетия насам германските производители се радват на впечатляващ ръст на продажбите, който отново ги връща в коловоза към глобалната доминация.
По-рано през април производителят на луксозни автомобили BMW AG отчете продажби от 636 600 превозни средства от марките BMW, Mini и Rolls-Royce в световен мащаб за първото тримесечие, което е с 5% повече от същия период на 2019 г. и с 33,5 на сто спрямо тримесечието от 2020 г.
В Китай доставките на BMW доближават 230 хил. автомобила, което е с около 60 хил. повече, отколкото през първото тримесечие на 2019 г. и почти толкова, колкото са продажбите на групата в Европа. В Азия концернът също постигна рекорд - общо 287 хил. продадени автомобила.
Електрическият кросоувър на компанията iX и седанът i4 се очаква да помогнат на BMW да продаде през тази година над 100 хил. електрически превозни средства.
BMW
В същото време конкурентът Mercedes-Benz, собственост на групата на Daimler AG, отчита 22-процентен ръст на продажбите в глобален план до 581 270 броя, като в Китай производителят отчита 60% увеличение на доставките през първото тримесечие.
През март доставките на Mercedes достигат 206 610 броя, което представлява най-големият месечен обем от декември, когато продажбите на концерна надхвърлят 217 хил. автомобила.
Компанията регистрира около 20 000 поръчки за своя електромобил EQA, като се очаква да представи още три електрически модела през тази година, водени от флагмана EQS, чийто пазарен дебют се очаква през следващите няколко дена.
Сегментът на лекотоварните търговски превозни средства на Mercedes също се представя добре в периода януари-март. Продажбите за тримесечието надхвърлят 80 хил. броя, като през март подразделението отчита най-силния си месец от ноември насам.
мерцедес
От Daimler очакват 2021 г. да бъде значително по-успешна спрямо предходната, въпреки че недостигът на полупроводници в глобален мащаб продължава да тежи върху перспективите, принуждавайки редица автомобилни концерни да ограничат производството заради нарушените доставки.
През март най-големият автомобилен производител в Германия и Европа Volkswagen се превърна и в най-ценната компания в рамките на индекса DAX, като пазарната капитализация на групата надхвърли 140 млрд. евро. Така VW успя да изпревари предишния лидер в показателя SAP, чиято оценка достига 127 млрд. евро.
Автомобилният концерн се радва на особено силен интерес от страна на инвеститорите благодарение на своята стратегия, с която цели да предизвика Tesla за първото място в пазара на електромобили. Германската група обяви, че планира да изгради шест завода за батерии в Европа, както и мащабна зарядна инфраструктура.
Междувременно германският производител ще придобие дела на Northvolt в тяхното съвместно предприятие в Залцгитер, Германия. Volkswagen се стреми да поеме контрола над завода за батерии в Залцгитер, за да го разшири и да произвежда батерии за своите автомобили, предназначени за масовия пазар. Чрез този подход компанията може да постигне икономия на разходите до 50%.
Volkswagen заяви, че планира до края на десетилетието да изгради четири допълнителни завода за батерии в Европа, за да си осигури общо поне 240 гигаватчаса капацитет, тъй като се стреми да увеличи дела на електрическите автомобили до 75% от своите продажби на нови превозни средства до 2030 г.
Залогът на Volkswagen относно производство на батерии е едно от най-големите усилия на представител на автомобилната индустрия за осигуряване на доставки и увеличаване на контрола върху технологията.
преди 3 години Германия повече от 75 години не отделяше за военни разходи ( само 2%) и особено в последните години в автомобилостроението заемаше първо място.Но след 2005 година с въвеждането на EURO-4 2009 ЕURO-5 и сега ЕURO-6 тъй като емисионните норми от 180 гр/на км (няма значение колко к.с или колко тежи) на 90 гр/ км при новите норми както VW така и Mercedes са платили повече от 30 милиарда глоби защото технологически не можаха да сведат СО2 приетите норми тъй като целият горивен процес се контролира по електронен път с SOFTWARE и HARDWARE немциte в IT не са мноgто добре качеството на колите им ниско и поддържането много скъпо.При новите технологии вече Световния пазар на авто -мобилостроението ще определят високо технологичните фири като HUAWE отговор Сигнализирай за неуместен коментар