Новият електрически седан на германския автомобилен производител Daimler AG ще генерира добра възвръщаемост още от своята пазарна реализация, тъй като автомобилът разполага с най-добрата технология, заяви главният изпълнителен директор на концерна Ола Калениус, цитиран от Bloomberg.
Mercedes EQS, който ще дебютира тази седмица, ще донесе атрактивни печалби, въпреки че ще изостава в това отношение от своя аналог с двигател с вътрешно горене заради по-големите разходи при компонентите, посочи Калениус в интервю за Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung.
„Логиката остава същата: най-добрият сегмент обещава най-добрия марж на печалбата“, изтъква той.
EQS е първият автомобил на Mercedes-Benz, дъщерно дружество на Daimler, изграден върху специална платформа за електромобили.
Автомобилът ще предлага пробег с едно зареждане на батерията от 770 километра (478 мили), което ще го превърне в лидер по този показател, според Калениус.
Производителите на автомобили все по-ясно се ангажират да електрифицират своите продукти и да се конкурират успешно с Tesla Inc. и редица други стартъп компании, чиито пазарни оценки надвишават тези на традиционните концерни.
Миналият месец най-големият европейски автомобилен производител Volkswagen AG обяви плановете си да предизвика Tesla за лидерското място в сегмента на електромобилите и да излезе начело по продажби през 2025 г., докато General Motors Co. заяви, че ще прекрати производството на автомобили с двигатели с вътрешно горене до 2035 г.
Daimler може да направи своя автопарк въглеродо неутрален до 2039 г. по-бързо от очакваното, споделя Калениус, който обяви целта преди две години.
„Това вероятно ще се случи по-бързо, предвид динамичния темп, който наблюдаваме днес“, добавя той.