Вероятно всеки притежател или потребител на електрическо превозно средство би се зарадвал, ако вече няма нужда да зарежда автомобила и да използва скъпи и тежки литиево-йонни батерии.
Ами ако съществува по-лека, евтина и по-екологична алтернатива на сегашните батерии, която използва само въздух, вода и алуминий за генериране на електричество? Или която е по-ефективна и предлага по-голям пробег на електромобила и то без да се зарежда?
Тази идея може да се превърне в реалност в Индия само след година или две благодарение на местния производител на енергия Indian Oil Corporation и израелския стартъп Phinergy, които работят върху търговското приложение на алуминиево-въздушни батерии за електромобили, съобщава сайтът Times of India.
Двете компании са разработили прототип от 25 клетки, подредени последователно, който се тества в електрически автомобили на Maruti Suzuki, както и в камиони и автобуси на Ashok Leyland и в триколесни превозни средства на Mahindra & Mahindra.
Технологията, която стои в основата на алуминиево-въздушните батерии, е проста. Кислородът, който се засмуква в клетката от въздуха, реагира с водата и алуминия, за да генерира електричество. Най-хубавото е, че след като алуминият е напълно ерозирал, батерията може да бъде презаредена с нов анод (алуминиева плоча) и нов електролит. За потребителя това означава просто смяна на използваната батерия с нова.
EV
„Това, което прави технологията привлекателна, е, че притежава едно от най-високите нива на енергийна плътност от 8 киловатчаса на килограм (кВтч/кг) в сравнение с около 1 кВтч/кг при литиево-йонните батерии и другите алтернативи. Ето защо електромобил, използващ най-напредналата литиево-йонна батерия, предлага само 100-150 км пробег с едно зареждане, докато с алуминиево-въздушна батерия, дори и с половината енергийна плътност, все още можете да получите четири пъти по-голям пробег“, посочват от Indian Oil.
В същото време иновативните батерии не изискват електричество, тъй като не е необходимо да се зареждат. Разтворът от алуминиев хидроксид, генериран в използваната батерия, може да бъде рециклиран, за да се възстанови алуминия и отново да се използва.
преди 3 години То и сега 90% от батериите не са презареждаеми.Слагаш в дистанционното(примерно) и хвърляш след година-две.После нова. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години пак пишете глууупости ! вижте си заглавието... вижте кво сте написали вътре... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Смяната на алуминиевите плочи и водата може да се разглежда като зареждане, да не бъркам, но не трябвали тази батерия да спада към горивните клетки, като водородните. Щом не се презарежда с ток би трябвало да е горивна клетка. В България може да сме още по-практични, като изполваме сероводород от Черно море и мед, за направата на такива батерии/горивни клетки и като страничен продукт да получаваме син камък, с който може да си напръскаш лозето :). На страни шегата от сероводорода в Черно море има български проучвания, че може да се произвежда ток и водород заедно, но нашите политици спят и предпочитат панели и перки. отговор Сигнализирай за неуместен коментар