IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

В Индия разработват батерия, която няма нужда от зареждане

Indian Oil и израелският стартъп Phinergy работят върху алуминиево-въздушна батерия, която ще произвежда електричество от въздуха

17:31 | 06.04.21 г. 3
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Bloomberg L.P.</em></p>

Снимка: Bloomberg L.P.

Вероятно всеки притежател или потребител на електрическо превозно средство би се зарадвал, ако вече няма нужда да зарежда автомобила и да използва скъпи и тежки литиево-йонни батерии.

Ами ако съществува по-лека, евтина и по-екологична алтернатива на сегашните батерии, която използва само въздух, вода и алуминий за генериране на електричество? Или която е по-ефективна и предлага по-голям пробег на електромобила и то без да се зарежда? 

Тази идея може да се превърне в реалност в Индия само след година или две благодарение на местния производител на енергия Indian Oil Corporation и израелския стартъп Phinergy, които работят върху търговското приложение на алуминиево-въздушни батерии за електромобили, съобщава сайтът Times of India.

Двете компании са разработили прототип от 25 клетки, подредени последователно, който се тества в електрически автомобили на Maruti Suzuki, както и в камиони и автобуси на Ashok Leyland и в триколесни превозни средства на Mahindra & Mahindra.

Технологията, която стои в основата на алуминиево-въздушните батерии, е проста. Кислородът, който се засмуква в клетката от въздуха, реагира с водата и алуминия, за да генерира електричество. Най-хубавото е, че след като алуминият е напълно ерозирал, батерията може да бъде презаредена с нов анод (алуминиева плоча) и нов електролит. За потребителя това означава просто смяна на използваната батерия с нова.

EV EV

„Това, което прави технологията привлекателна, е, че притежава едно от най-високите нива на енергийна плътност от 8 киловатчаса на килограм (кВтч/кг) в сравнение с около 1 кВтч/кг при литиево-йонните батерии и другите алтернативи. Ето защо електромобил, използващ най-напредналата литиево-йонна батерия, предлага само 100-150 км пробег с едно зареждане, докато с алуминиево-въздушна батерия, дори и с половината енергийна плътност, все още можете да получите четири пъти по-голям пробег“, посочват от Indian Oil.

В същото време иновативните батерии не изискват електричество, тъй като не е необходимо да се зареждат. Разтворът от алуминиев хидроксид, генериран в използваната батерия, може да бъде рециклиран, за да се възстанови алуминия и отново да се използва.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 03:01 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

3
rate up comment 2 rate down comment 2
doba
преди 3 години
То и сега 90% от батериите не са презареждаеми.Слагаш в дистанционното(примерно) и хвърляш след година-две.После нова.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 2 rate down comment 2
khao
преди 3 години
пак пишете глууупости ! вижте си заглавието... вижте кво сте написали вътре...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 7 rate down comment 1
Dr.Bah
преди 3 години
Смяната на алуминиевите плочи и водата може да се разглежда като зареждане, да не бъркам, но не трябвали тази батерия да спада към горивните клетки, като водородните. Щом не се презарежда с ток би трябвало да е горивна клетка. В България може да сме още по-практични, като изполваме сероводород от Черно море и мед, за направата на такива батерии/горивни клетки и като страничен продукт да получаваме син камък, с който може да си напръскаш лозето :). На страни шегата от сероводорода в Черно море има български проучвания, че може да се произвежда ток и водород заедно, но нашите политици спят и предпочитат панели и перки.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още