Британската технологична компания Advanced Electric Machines (AEM) е успяла да изгради най-устойчивия двигател за електрически превозни средства в света. Въпросният двигател не съдържа редкоземни магнити, но въпреки това той може да предложи всички предимства по отношение на производителността и ефективността при конвенционалния двигател с постоянен магнит без неговите екологични недостатъци, пише Electric Hybrid Vehicle Technology.
За разлика от широкоразпространените стандартни електрически двигатели, HDSRM и SSRD двигателите не съдържат редкоземни магнити и не изискват извличането на метали като неодим и диспросий.
Според независими изследвания всеки тон добит редкоземни елементи генерира до 1,4 тона радиоактивни отпадъци, 200 куб. м отпадъчни води, съдържащи киселина, 60 000 куб. м отпадъчни газове, съдържащи солна киселина, и 27,6 тона емисии на въглероден диоксид.
Въз основа на глобалното производство на автомобили в размер на 97 милиона превозни средства, технологията на AEM може да спести отделянето на 133 милиона тона въглероден диоксид годишно, както и 300 000 тона радиоактивни отпадъци.
Редкоземните елементи присъстват в списъците с критични материали при повечето държави, при които е налице дългосрочна загриженост относно сигурността на доставките. В резултат на тази несигурност цената на неодима, който обикновено се използва при електрическите двигатели с постоянен магнит, се увеличава с повече от 240% между март 2020 г. и март 2021 г., което го превръща във финансово неустойчива суровина и в екологичен проблем.
Освен редкоземни метали, традиционните двигатели с постоянни магнити използват и медни намотки. В края на живота медта трябва да се отстрани от двигателя преди рециклиране, което прави процеса труден и скъп. AEM твърди, че нейните технологии могат да се произвеждат само с помощта на стомана и алуминий, което означава, че те могат да бъдат рециклирани бързо и евтино.
Двигателят SSRD предоставя до 50% по-голяма мощност срещу 35% по-малко тегло в сравнение с традиционните електрически двигатели с постоянен магнит и е подходящ за употреба при леки автомобили.
В същото време HDSRM е специално разработен за използване при търговските превозни средства, които изискват много високи нива на непрекъсната производителност и дълъг експлоатационен живот. В момента AEM предлага HDSRM в три конфигурации, доставяйки двигатели на клиенти на три континента.
преди 3 години Аз съм им писал за някои неточности в преводите на технически материали. Нямат редактор на техническите новини и затова понякога звучат така все едно ползват гугъл превод. Все пак ако показателите са верни, а не маркетингови трикове новината е много интересна. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Тук, в "инвестора", неграмотното писане отдавна вече, не е изненада, а политика. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години разбира се че съм е чел, за това я критикувам... дали става дума за това което ти казваш или за нещо друго, не става ясно! Една статия трябва да ни информира, а не да гадаем и да спорим след нея кво аджеба са направили ... с това поне съгласен ли си с мен ? :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Ще рече, синхронни безчеткови машини без постоянни магнити. Като идея не е толкова ново но, предполагам, новостта е в изпълнението. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Внимателно ли чете статията? Я пак? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години басиии как ме затапи... сигурно си някакъв изобретател...викаш до сега НЕ беха електромагнити, да се чуди що им беше зора за тая голяма бтерия... вероятно за фаровете и радиото... ти как мислиш? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години С ЕЛЕКТРОМАГНИТИ. Просто, друга конструкция. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Виждам че се кефиш, ама ще преведеш ли тая непрофесионално преведена статия и на другите .... Аз лично не разбрах какво са създали! Само някви твърдения че се пести материал... Как така ел. двигател без магнити ?Даже журналчта не си е направил труда да обпсни на кво са тия абривиеатури... типична фейк нюз, байт кликър ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Чудесна новина. отговор Сигнализирай за неуместен коментар