Германският автомобилен производител Volkswagen няма да променя името на своето американски звено на Voltwagen, съобщава CNBC.
Новината, която се появи в САЩ и официално беше потвърдена в прессъобщение на Volkswagen, се оказа част от маркетингова първоаприлска шега, признават от автомобилния производител.
„Смяната на името беше замислена да бъде съобщение в духа на първи април, подчертавайки премиерата на изцяло електрическия кросоувър ID.4“, споделя Майк Толбърт, говорител на VW за САЩ.
Очаква се компанията да публикува ново прессъобщение, разясняващо маркетинговата стратегия, посочва източник, запознат с плана на Volkswagen.
Wall Street Journal съобщи за шегата по-рано във вторник, позовавайки се на говорител на компанията от Волфсбург.
Недовършена версия на първоначалното прессъобщение изтече в САЩ в понеделник на сайта на Volkswagen, след което беше свалена.
Медиите, включително и CNBC, представиха това като новина, след като бе потвърдена от анонимни източници от компанията, които очевидно излъгаха журналистите.
В съобщението се посочва, че промяната на името се очаква да влезе в сила през май, определяйки я като „публична декларация за бъдещите инвестиции на компанията в електрическата мобилност“. В текста се казва още, че надписът Voltwagen ще е само на електрически модели, докато автомобилите с двигатели с вътрешно горене ще запазят оригиналната емблема на компанията.
Германската автомобилна група се ангажира да продава по един милион електромобила в глобален мащаб до 2025 г., като цели да пусне в продажба 70 електрифицирани модела от всички марки, които управлява, до 2029 г.
За Volkswagen преминаването от двигатели с вътрешно горене към електрическо задвижване в момента е ключов въпрос. Дъщерните марки Audi, Skoda, Seat, Porsche и VW започнаха да реализират своите екологични цели. Техният успех е от решаващо значение за бъдещето на самата група.