BMW AG вече е планирала своя преход към електрически автомобили и новите модели на компанията ще покажат, че тя може успешно да се конкурира с Tesla Inc., посочва главеният изпълнителен директор на германския автомобилен производител Оливер Ципсе.
„Някои смятат, че си почиваме, но всъщност не е така“, изтъква той в интервю за Ройтерс. „Изчакахме момента, когато електрическата мобилност започва да се разгръща мащабно“, добавя Ципсе.
Производителите на автомобили по света се надпреварват да пускат на пазара нови електрически автомобили на фона на затегнатите стандарти за емисиите на въглероден диоксид в Европа и Китай.
BMW обяви, че очаква половината от продажбите ѝ да представляват изцяло електрически модели до 2030 г., което се разглежда като по-консервативен подход спрямо конкуренти като Volkswagen AG, чиито акции поскъпнаха значително на фона на по-амбициозните планове за електрификация.
Volkswagen разработи собствена платформа за електрически превозни средства още в самото начало на своя преход към по-екологични автомобили. Следващият месец конкурентът Daimler AG ще представи първия модел на марката Mercedes-Benz, използващ иновативна архитектура.
В момента BMW изгражда двигатели с вътрешно горене, хибридни и електрически модели на споделени платформи - според критиците споделените платформи компрометират производителността на електрическите превозни средства – като не се очаква концернът да пусне изцяло фокусирана върху електромобилите архитектура преди 2025 г.
„Ако погледнете какво се случва на пазара с тези (специални електрически) платформи, всички автомобили си приличат“, посочва Ципсе, добавяйки: „BMW обслужва много специфични, добре платени клиенти, не желаещи коли, които си приличат“, добавя той.
Ципсе заяви, че очаква Европейският съюз (ЕС) да засили допълнително целите си за емисиите до 2030 г. Той изтъкна, че блокът не бива да затяга допълнително мерките за емисиите от автомобили Euro 7.
„Трябва да го направим по разумен начин, за да поддържаме двигателя с вътрешно горене жив“, тъй като подобренията на двигателя ще помогнат за постигането на климатичните цели, добавя Ципсе.
Според него пазарната капитализация на BMW от около 55 млрд. евро е по-малка от нейните активи, които възлизат на около 60 млрд. евро.
Попитан дали BMW може да се превърне в „борсова сензация“ (когато акциите на компанията поскъпват заради предположения и направени обещания, без да се обръща внимание на актуалните финансови данни и активите – бел. ред.) като производителя на електрически автомобили Tesla, Ципсе заяви: „Разбира се, че можем“.
„Имаме страхотно бъдеще, ще растем“, изтъква ръководителят на концерна.