„Произвеждаме електромобили за милиони, не за милионери“. По този начин Марк Гилис, мениджър във Volkswagen, наскоро описа новия електромобил на Volkswagen ID.4.
В крайна сметка едноименната марка на най-големия европейски автомобилен производител успя да продаде през 2020 г. 5,3 млн. превозни средства в глобален мащаб, което е повече от продажбите на Audi, BMW и Porsche взети заедно, пише Хана Елиът в коментар за Bloomberg, след като пробва ID.4 в околностите на Лос Анджелисц
Първият електрически кросоувър на Volkswagen ще се появи на пазара през пролетта, предлагайки футуристичен външен вид, високотехнологични характеристики на шофиране и пробег с едно зареждане на батерията от 250 мили (400 км).
Въпреки че никога няма да бъде сбъркан с някои от вече наличните на пазара луксозни електромобили, които разполага с повече пространство и по-богат набор от технологични предложения, ID.4 има своите качества.
Електрическите превозни средства не се налагат толкова лесно в САЩ, колкото на други места по света. Те съставляват едва 2% от всички нови автомобили, продавани в цялата страна. И докато много компании (Porsche, Audi, General Motors) дават смели обещания за доставка на безброй електрифицирани автомобили през следващото десетилетие, в този момент ситуацията в САЩ продължава да се основава на хипотези и политически призиви.
Това все пак не означава, че американските потребители не са настроени положително към електромобилите.
Потребителите вече станаха свидетели на пазарната реализация на редица по-скъпи електрически автомобили, включително на Jaguar I-Pace, Tesla Model X, Audi e-tron, Porsche Taycan, както и на няколко бюджетни коли, в това число Chevrolet Bolt , Kia Nero и Toyota Prius.
„Първото издание“ на ID.4 е с цена от 43 995 долара. Това е специална версия, която се предлага с по-големи джанти и с подобрена икономи на „горивото“. Pro версията ще се появи на пазара по-късно тази година на цена от 39 995 долара, докато Pro S ще се предлага срещу 44 495 долара.
Понастоящем всички версии на ID.4 предлагат само задно задвижване, като 4x4 вариантите ще дебютират по-късно тази година.
Налични са шест цвята на боята, включително снежно бяло и черен металик.
Най-забележителният компонент вътре е 10-инчовият сензорен дисплей в средата на таблото. Автомобилът разполага и с допълнителен панорамен покрив, минаващ през тавана. Багажното отделение в задната част надвишава 1,8 куб. метра товарен обем със свалени седалки, което е повече от това, което предлага например Audi A5.
Версията предлага също отопление за седалките, волана и страничните огледала, като тази функция покрива дори и дюзите, през които минава течността за чистачките.
ID.4 също така разполага с електрически нагревател, проектиран да достигне желаната температура по-бързо от традиционните нагреватели. С монтиран отзад електрически двигател с 201 конски сили, ID.4 няма да спечели нито едно драг състезание – той ускорява до 100 км/ч за 8,5 секунди, като максималната скорост, която може да развие, е 160 км/ч.
При бързо зарядно устройство батерията се зарежда до 80% за 38 минути.
За градско, ежедневно шофиране ID.4 е подходящ избор, но когато става въпрос за дълги пътувания – вероятно ще се нуждаете от друг автомобил, заключва Елиът.