Американската агенция за автомобилна безопасност ще изпрати екип за разследване на катастрофа с участието на автомобил на Tesla, заподозрян, че е бил в режим на автопилот, когато е ударил паркирана патрулна кола на щатската полиция в Мичиган.
Националната администрация за безопасност на движението по пътищата (NHTSA) заяви, че изпраща екип от отдела за Специалното разследване на катастрофи (SCI) в съответствие с неговия надзор и правомощия „за безопасността на всички моторни превозни средства и оборудване, включително автоматизирани технологии“, предава Ройтерс.
Tesla не е коментирала темата.
Щатската полиция на Мичиган съобщи в Twitter, че паркиран патрулен автомобил е бил ударен в 1:12 ч. през нощта в сряда, докато екипът полицаи е разследвал пътна катастрофа между кола и елен край Лансинг на Междущатската магистрала 96.
„Докато разследват катастрофата с включени аварийни светлини, Tesla на автопилот удря патрулната кола", казва агенцията. Няма пострадали, а 22-годишният шофьор на Tesla е получил фиш.
До тази седмица NHTSA е започнала най-малко 14 разследвания с такива екипи след катастрофи на Tesla, за които се подозира, че са свързани със системата на концерна за подпомагане на водачите Autopilot. Агенцията не е предприела действия в резултат на тези разследвания.
В понеделник NHTSA заяви, че изпраща друг екип на SCI да разследва „жестока“ катастрофа на 11 март в Детройт, при която Tesla е вклинена под ремарке и е оставила пътник в критично състояние.
Детройтската полиция заяви във вторник, че не вярва автопилотът да е бил използван по време на катастрофата на 11 март въз основа на „всички индикации“.
От 2016 г. автопилотът е бил включен в поне три превозни средства на Tesla, участвали в катастрофи в САЩ с фатален изход.
В последните месеци притесненията относно системите, които могат да изпълняват шофьорски задачи за продължителни времеви периоди с малка или никаква човешка намеса, но не могат напълно да заместят шофьорите, растат непрекъснато.
Tesla съветва шофьорите да държат ръцете си на волана и да не отклоняват вниманието си, докато използват автопилота. Някои шофьори на Tesla обаче казват, че могат да не държат ръцете си на волана за дълъг период, когато използват автопилота.