Глобалният доставчик на никел Индонезия планира да увеличи продажбите на електрически превозни средства чрез нов регламент, който ще намали данъчните облекчения за хибридни автомобили, пише Bloomberg.
Размерът на данък „лукс“ за електромобилите ще остане 0%, докато този за хибридните превозни средства ще се увеличи от 0 на 5%, според проект на регламент, представен от финансовото министерство на страната. Индонезия се стреми да стане международен хъб при производството на електромобили и батерии, възползвайки се от своите богати залежи на никел – ключов компонент за индустрията.
Пълните и меки хибриди ще бъдат обложени с данък от 6% до 12%, което представлява ръст спрямо предишния размер на ставката от 2% до 12%.
Въпросният регламент ще се прилага само върху превозни средства, произведени в Индонезия.
Това е поредната инициатива от страна на индонезийските власти, които се стремят да изпълнят своя амбициозен план да стимулират местното производство на електромобили и свързаните с тях компоненти.
След две години размерът на данъците върху хибридните превозни средства ще се повиши допълнително, след като бъдат реализирани инвестициите в сектора на електромобилите на стойност 5 трлн. рупии (347 млн. долара) или когато стартира търговското производство на въпросните превозни средства. След това данъкът върху плъгин хибридите ще се увеличи до 8%, а този върху останалите хибридни автомобили ще достигне 10-14%, става ясно от проекта.
Докато най-голямата икономика в Югоизточна Азия привлича вниманието на някои от най-големите производители на батерии в света, индонезийското правителство също така иска да подкрепи внедряването на електрическите превозни средства в зависимата от изкопаемите горива страна. През 2020 г. едва 120 електрически автомобила са били продадени в Индонезия, което представлява около една десета от общите продажби на хибридни автомобили, показват индустриални данни.
Индонезия, която е и една от най- потърпевшите страни от изменението на климата, се фокусира върху прехода към по-чиста енергия, инвестирайки в сектора с възобновяеми източници.
Транспортът представлява близо 30% от общите емисии на страната, като по-голяма част от тях се генерира от сухопътния транспорт. Индонезия се ангажира да намали националните емисиите с поне 29 на сто до 2030 г., съгласно целите от Парижкото споразумение за климата от 2015 г.