Автомобилната марка Jeep, част от портфолиото на концерна Fiat Chrysler Automobiles NV., който през януари се сля с френската PSA Group, за да образуват Stellantis, ще пусне в продажба три нови автомобила през тази година, водени от флагмана Grand Wagoneer, съобщава Bloomberg.
По този начин FCA се стреми да се конкурира по-успешно с американския пазарен лидер General Motors Co., чиито модели Chevrolet Tahoe, GMC Yukon и лъскавият Cadillac Escalade му помагат да контролира около 50% от SUV сегмента в САЩ през последните години.
Новите автомобили с марка Jeep ще се предлагат от американските дилъри от това лято.
„Продажбите в този сегмент все още са доминирани от GM“, коментира Стефани Бринли, анализатор в IHS Markit. „Оптимист съм, че (Jeep) ще успее да привлече достатъчно купувачи за Grand Wagoneer, за да постигне (моделът) успех“, добавя още тя.
Fiat Chrysler дълго време изостава в сегмента на големите леки автомобили от GM и Ford, като сега е готов да се възползва от ресурсите от сливането с PSA. Това се случва на фона на решението на главния изпълнителен директор на Stellantis Карлос Таварес да разшири успешно марката Jeep, осигуряваща основна част от печалбата на FCA, наред с пикапите Ram.
Освен Wagoneer и Grand Wagoneer, Jeep ще добави и нова версия с три реда седалки на своя Grand Cherokee, запълвайки празнината в тази гама.
Grand Cherokee е най-продаваният автомобил с марка Jeep през 2020 г. с близо 210 хил. доставки само в САЩ.
jeep
Завръщането на Jeep Wagoneer, който дебютира за първи път през 1962 г., след което през 1991 г. производството му секва, ще позволи на Jeep да влезе отново в сегмента, който се очаква да нарасне с повече от 50% през следващите три години до близо 450 хил. автомобила, според изчисления на LMC Automotive.
Средната цена на трансакциите за големи SUV модели е нараснала с 16% от 2015 г. до 68 405 долара за брой и със 17% за големи луксозни кросоувъри до 98 949 долара през тази година.
Новите предложения от страна на Stellantis могат допълнително да подкопаят господството на GM на SUV пазара, чийто дял се понижава до 53% през 2021 г. от 62% през 2016 г. Междувременно Ford увеличава своя дял до 20% от 13% за същия период, благодарение към Ford Expedition и популярния Lincoln Navigator.
Stellantis ще произведе около 11 хил. броя Jeep Wagoneer през тази година и 53 хил. броя през 2022 г., като същевременно ще увеличи производството на Grand Cherokee до 260 хил. превозни средства през следващата година, според LMC.
Началната цена на Wagoneer е 57 995 долара, докато тази на Grand Wagoneer започва от 86 995 долара.