IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Индийски завод ще произвежда по един електрически скутер на всеки две секунди

Ola Electric планира да се превърне в глобален лидер при двуколесните и триколесни електрически превозни средства чрез своята бъдеща мегафабрика за скутери

11:13 | 08.03.21 г.
<p>
	<em>Снимка: Bloomberg L.P.</em></p>

Снимка: Bloomberg L.P.

Бавиш Агарвал разглежда парцела в покрайнините на Бангалор, на който се надява да издигне най-големия завод за електрически скутери в света. Основателят на индийската компания Ola Electric очаква изграждането на съоръжението, което ще има производствен капацитет от 2 млн. скутера годишно, да бъде осъществено за 12 седмици, пише Bloomberg.

Предвидената от Агарвал фабрика на стойност 330 милиона долара бележи смелата стъпка, която предприемачът прави в една неизследвана територия, след като прекарва 10 години в изграждането на своята компания.

Ola Electric навлиза на пазара на електрически превозни средства, който вече е доминиран от имена като Tesla Inc. и китайската Nio Inc., макар и първоначално със скромно двуколесно превозно средство. 

Ако всичко върви по план, неговата компания цели да произвежда по 10 млн. превозни средства годишно, или 15% от електрическите скутери по света, до лятото на 2022 г., стартирайки с продажби в чужбина по-късно тази година.

Подобен производствен капацитет означава, че компанията ще произвежда по един скутер на всеки две секунди, след като заводът бъде разширен през следващата година.

„Това е превозно средство, което сме проектирали напълно, за да може Индия да се пребори за място на световната сцена за електрически превозни средства“, каза 35-годишният Агарвал в интервю за Bloomberg.

Агарвал навлиза на пазара точно когато индустрията бива разтърсена от глобалния отлив при пътуванията заради националните блокади, въведени за овладяване на пандемията от коронавирус.

Скутерите и мотоциклетите, които отделят емисии на парникови газове, остават най-популярният вид транспорт в големите градове в Индия, 21 от които се нареждат сред 30-те най-замърсени градски центъра в света през 2019 г.

Въпреки това в момента страната се насочва към електрификация на транспорта, инвестирайки в прехода към по-екологичен транспорт.

Агарвал се вдъхновява от компании като Tesla, Nio и Xpeng Inc., които са изключително популярни в Азия и предлагат все по-достъпни продукти.

Той обаче предприема друг подход, фиксирайки се върху дву-, три- и четириколесните превозни средства за градски условия. „Нашата амбиция е да изградим водещата в света компания за градска електромобилност,“ посочва Агарвал.

Той осигурява капитал от Hyundai Motor Co. и Kia Motors Corp. и наскоро печели повече поддръжници, чиито имена отказва да разкрие.

Понастоящем електрическите превозни средства представляват по-малко от 1% от всички продадени автомобили в Индия, изчисляват от KPMG и Конфедерацията на индийската индустрия. В Индия електрическите скутери биха могли да представляват между 25% и 35% от пазара на двуколесни превозни средства до 2030 г., а триколесните – от 65% до 75%, показват прогнозите.

Достъпността на превозните средства може да бъде от ключово значение за налагането им на индийския пазар.

Агарвал все още не разкрива цени, но споделя, че неговият продукт ще се конкурира с традиционните скутери, чиято цена достига около 1000 долара на брой.

Фабриката на Ola ще разполага с над 3 хил. робота, както и 10 хил. работници. Софтуерът, създаден от неговия екип от инженери, ще разпределя работата.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 05:33 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още