IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Какво да очакваме от Stellantis през 2021 г.?

Новият стратегически план на концерна е с хоризонт до 2030 г., но ръководството все още не разкрива подробности около него

18:29 | 08.03.21 г.
<p>
	Главният изпълнителен директор на Stellantis Карлос Таварес.&nbsp;<em>Снимка:&nbsp;Marlene Awaad/Bloomberg</em></p>

Главният изпълнителен директор на Stellantis Карлос Таварес. Снимка: Marlene Awaad/Bloomberg

Автомобилният концерн Stellantis, който беше сформиран през януари след сливането на PSA Group и Fiat Chrysler Automobiles, притежава арсенал от 17,8 млрд. евро кеш, с които да се включи в глобалната надпревара за електрическа мобилност, но все още няма стратегически план за това как ще управлява 14 автомобилни марки, бизнес на три континента и 400 хил. служители в глобален мащаб, пише Automotive News Europe.

Главният изпълнителен директор на производителя Карлос Таварес заяви пред анализатори през изминалата седмица, че среща между ръководството и инвеститорите на компанията ще има до края на тази година или в началото на 2022 г.

Новият план за компанията, въведен от Таварес, е с обхват до 2030 г., много по-голям от повечето стратегически планове и по-дълъг от двете 4-годишни пътни карти, които той въведе в PSA преди това.

Според Таварес Stellantis не бърза. „Не сме забравили какво се случи в миналото с DaimlerChrysler“, изтъкна той по време на представянето на финансовите резултати на PSA и FCA за 2020 г. 

"Stellantis не е родена от криза, а "от разбирането, че двете предишни компании ще бъдат по-силни заедно, отколкото поотделно", изтъква Таварес. "Затова е важно да вършим правилните неща по подходящ начин, за да създадем тази здрава основа", добавя той.

Междувременно настоящите бизнес планове за PSA и FCA ще се запазят, споделя още ръководителят на концерна.

Очакваната платформа за електрически превозни средства и синергиите между двете компании ще бъдат реализирани едва през 2022 г., като Таварес подчерта, че Stellantis ще се нуждае от време за изпълнението на своя план макар той вече да е в ход.

По неговите думи през тази година компанията ще работи по редица точки, като решението за продължаване на инвестициите в британската фабрика в Елисмиър, производствените разходи в италианските заводи и балансирането между операциите във Франция и Италия.

През първите 100 дни Stellantis ще затвърди своята мениджърска структура, запълвайки пропуските в организационната си схема, по-специално позициите на главен технологичен директор и ръководител на бизнеса в Китай. Компанията ще завърши процеса на създаване на девет комисии, които ще действат като филтри за всички оперативни решения.

Екипите на PSA и FCA, в това число и бившият изпълнителен директор на FCA Майк Менли, ще работят по спасителен план за китайския пазар, където Stellantis не се представя особено добре. "Ще останем в Китай", заяви Таварес.

„Прекарваме значително време с Майк и няколко други мениджъри, опитвайки се да разберем къде са нещата, които не сме могли да разберем и какви са нещата, които трябва да променим, за да постигнем успех на този пазар“, изтъква той.

Непосредствените синергии и икономии ще дойдат от „изравняването на цените на доставчиците“, при което най-изгодните цени ще имат предимство, посочва Таварес.

Той бегло очерта стратегията на компанията след 2021 г. По-дългосрочните синергии са съсредоточени върху миграцията на различните модели автомобили върху общите платформи, опростяването на архитектурата на задвижване и елиминиране на дублиращите се усилия към електрифициране на портфолиото от страна на екипите на PSA и FCA.

План за емисиите

За момента Таварес все още не се е ангажирал с краен срок за премахване на автомобилите с двигатели с вътрешно горене. Въпреки това той заяви, че пазарът бързо се насочва в тази посока. Според него Stellantis разполага с „пътна карта“ за постигане на целите за емисиите до 2025 г., като компанията ще се съсредоточи изцяло върху електромобилите на пазарите в Европа и САЩ.

До 2025 г. Stellantis ще се превърне в "лидер, ориентиран към клиентите", изтъкна Таварес, намеквайки, че ще следва плана на Volkswagen Group и ще измести технологичните разработки в рамките на компанията.

Сред списъка от цели попадат още свързаността, обработката на данни, изкуствения интелект и „налагане на контрол над веригата на стойност при софтуера“, посочва Таварес.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 20:57 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още