Автомобилният концерн Stellantis, който беше създаден през януари след сливането на PSA Group и Fiat Chrysler Automobiles, ще се съсредоточи изцяло върху пазарната реализация на електрическите превозни средства, за да постигне целите относно емисиите на въглероден диоксид в Европа и САЩ, тъй като хибридите в един момент ще изчезнат, заяви главният изпълнителен директор на производителя Карлос Таварес, цитиран от Automotive News Europe.
Компанията все още не се е ангажирала с крайна дата, до която да прекрати продажбите на петролни автомобили, заменяйки ги с екологични превозни средства, които не отделят емисии. Stellantis контролира 14 марки, както и редица производствени съоръжения във Франция, Италия, Германия и САЩ.
„Страните, в които работим, ще се стремят към забрана на двигателите с вътрешно горене“, посочва Таварес.
Автомобилните производители се надпреварват да разработват електрически превозни средства, за да постигнат по-строгите цели за емисиите, приети в Европа, като по-рано тази седмица шведският концерн Volvo се присъедини към компаниите, включително европейското звено на Ford, Jaguar и Bentley, които планират напълно да електрифицират своята продуктова гама.
Stellantis ще се фокусира върху изцяло електрическите автомобили, „тъй като вярваме, че комбинираните продажби от сегмента на електромобилите ще ускори прехода към напълно електрифицирани превозни средства“, посочи Таварес по време на пресконференция, свързана с финансовия отчет на концерна за 2020 г.
Презентацията, която ръководителят на Stellantis представи, показва ангажимента на компанията за емисиите и постигането на целите до 2025 г.
Stellantis възнамерява да разполага с напълно електрически и хибридни версии на всички свои автомобили в Европа, както и на лекотоварните автомобили, продавани в САЩ, до 2025 г. В тази връзка целите на компанията съответстват на тези, поставени от конкуренти като Volkswagen и Renault-Nissan.
Таварес заяви, че разработваната в момента платформа e-VMP ще бъде използвана първо за следващото поколение компактен SUV Peugeot 3008 през 2023 г. Архитектурата може да побере батерия от 100 киловатчаса и предлага пробег се едно зареждане от над 600 км (373 мили), изтъкна ръководителят на Stellantis.
"Работим много усилено върху възможностите за съхранение на енергия, но също така и върху енергийна ефективност на електрическите двигатели, по трансмисиите, по аеродинамиката", изтъква Таварес.
Платформата e-VMP ще се използва за компактни и средни по размер изцяло електрически превозни средства, докато адаптираната версия на CMP платформата, наречена e-CMP, ще покрива малките и компактни автомобили.
Другата основна ос на стратегията за електрификация на Stellantis е вертикално интегрирана верига на доставка, целяща да контролира инженеринга и производството - и по този начин разходите, качеството и производителността на основните компоненти на електрическото задвижване. В миналото Таварес посочва, че това може да намали с 10 процента цената на електромобилите.
Стратегията включва съвместно предприятие с Nidec за електрически двигатели, чието производство започва през следващата година; съвместно предприятие с Punch Powertrain за производство на електрифицирана трансмисия с двоен съединител за плъгин хибриди до края на 2023 г.; както и ACC – съвместно предприятие с Total/Saft, което ще изгражда батерийни клетки от 2023 г.
Таварес заяви, че инвестициите на PSA в електрификацията са „благословия за Stellantis“. „Всичко това ще бъде достъпно за FCA в Европа, което според мен е много добра новина за бързото подобряване на продажбите ни“, изтъкна шефът на автомобилната група.
По неговите думи Stellantis навлиза в решаващ период на масово приемане на електрическите превозни средства. "Битката ще бъде в рамките на три до четири години," отбеляза още Таварес.