Германският автомобилен концерн Volkswagen AG очаква тази година да подобри своята рентабилност, докато продължава да се възстановява от пандемията от коронавирус на фона на опитите на страните по света да овладеят разпространението на вируса и проблемите, свързани с глобалния недостиг на чипове, пише Bloomberg.
Най-големият автомобилен производител по пазарен дял в Европа прогнозира марж на оперативната печалба от 5% до 6,5 на сто за 2021 г., като се фокусира върху горния край на диапазона, посочва германската компания.
Това съответства на средната оценка на анализаторите и надхвърля оперативния марж от 2020 г. в размер на 4,8 на сто.
Управителният съвет на концерна предложи по време на своето последно заседание дивидент в размер на 4,86 евро на привилегирована акция и 4,80 евро на обикновена акция, докато анализаторите очакваха Volkswagen да намали размера на плащанията към акционерите.
„Възнамеряваме да пренесем силния импулс от значително по-доброто второ полугодие на 2020 г. през настоящата година“, заяви главен финансов директор Франк Витер.
От началото на годината акциите на германския производител са поскъпнали с 13 на сто.
Volkswagen
Натискът ускорява плановете за реорганизация в концерна. Местният конкурент Daimler AG по-рано този месец взе изненадващото решение да отдели по-голямата част от бизнеса си с камиони, докато Volkswagen обмисля отделно листване на своята марка спортни автомобили Porsche.
Този ход би представлявал важен момент и би помогнал да добави допълнителен положителен тласък на пазарната капитализация на компанията, която изостава сериозно от американската Tesla Inc. Volkswagen разработва най-големия автомобилен парк в индустрията и стимулира софтуерните операции.
Производителят очаква „значително увеличаване“ на доставките, което да се отрази благоприятно върху приходите през тази година. Компанията предупреди, че силната конкуренция, волатилните цени на суровините и валутните пазари, както и затегнатите вериги на доставки представляват предизвикателство за нейния бизнес.
Volkswagen планира да сключи споразумение с мощните профсъюзи до края на март за намаляване на постоянните разходи с 5 на сто, които продължават да тежат върху маржовете на основното му автомобилно подразделение. През следващите две години материалните разходи ще бъдат редуцирани със 7%.
След като Volkswagen пусна в продажба своя електрически ID.3, концернът очаква пазарната реализация на кросоувъра ID.4 да му донесе допълнително 150 000 продадени превозни средства и така компанията да постигне целта от 600 000 електрически автомобила, продадени през 2021 г. Ако успее да постигне това, Volkswagen ще подобри броя на доставките на Tesla за 2020 г – около 500 000 броя.