IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Peugeot представи новото си лого и обяви датата за дебюта на следващия 308

Новият компактен автомобил ще бъде изграден на платформата EMP2, разработена от PSA Group, и ще бъде представен на 18 март

10:26 | 26.02.21 г.
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;Krisztian Bocsi/Bloomberg</em></p>

Снимка: Krisztian Bocsi/Bloomberg

Френският автомобилен производител Peugeot ще покаже на 18 март следващото поколение компактен модел 308, обявиха ръководителите на компанията по време на представянето на новото лого на марката.

За момента от Peugeot не предоставят никакви подробности за предстоящия дебют на новия 308, но се очаква автомобилът да бъде изграден на платформата EMP2, разработена от компанията майка PSA Group за компактни и средни по размер автомобили. Тя позволява изграждането както на хибридни версии, така и на бензинови и дизелови автомобили. 

Новият компактен хечбек на Citroen C4 е изграден върху по-малката платформа CMP, която включва създаването и на изцяло електрическа версия, съобщава Automotive News Europe.

Следващият 308 се очаква да сподели платформата с новия компактен автомобил на марката Opel/Vauxhall Astra.

Новата емблема на Peugeot  - стилизирана бяла лъвска глава върху черен фон, над която личи надписа Peugeot, напомня логото на марката от началото на 60-те години на миналия век. Сегашното лого беше въведено през 2010 г.

Главният изпълнителен директор на марката Линда Джаксън, която преди това ръководи Citroen в периода 2014-2020 г., направи своя публичен дебют като ръководител на Peugeot по време на онлайн събитието в четвъртък (25 февруари). Тя посочи, че френската марка успешно е навляза на пазара на по-висок клас автомобили през последното десетилетие.

„Сегашното лого трябваше да се промени, за да увенчае движението на марката към пазара на по-скъпи превозни средства“, заявиха от Peugeot в прессъобщение.

Според Джаксън една от нейните цели е да разшири обхвата на френската компания извън Европа, определяйки пикапа Landtrek като „голяма възможност“.

Тя отклони въпроса дали Peugeot ще се върне на пазара в Северна Америка – стратегия, подкрепяна от PSA Group преди сливането с Fiat Chrysler.

Моделът 308 се класира на шесто място в компактния сегмент през 2020 г. с 89 644 продадени броя, което представлява спад от 41%, според данни на JATO Dynamics. Volkswagen Golf оглави сегмента с 283 651 продажби, въпреки че отчете 31-процентно понижение.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 19:50 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още