България е с най-стария автопарк в целия ЕС, става ясно от коментар на председателят на Асоциацията на автомобилните производители Храбрин Иванчев пред "Нова телевизия". Той поясни, че в страната има 3,8 млн. автомобила, а към 1,9 млн. от тях са на възраст над 20 години.
"Голяма част от тези автомобили са дори над 25 и 30 години, защото средната възраст на целия автопарк е 19 години", каза той.
Средната възраст на автомобилите в Европа е между 10 и 11 години, сочат още данните на експерта.
Иванчев разказа за усилията на Румъния да обнови автопарка си - чрез бонусна система за предаваните на скрап автомобили, както и за закупуване на нов екологичен автомобил, например електромобил.
Идеята е хората да бъдат стимулирани, защото процесът по обновяване на автопарка изисква време и средства, допълни експертът.
"Подобна практика може да бъде приложена и у нас, защото здравето и живота на хората трябва да бъде приоритет", обясни Иванчев и допълни, че последствие от стария автопарк е високата смъртност при катастрофи, защото старите автомобили не пазят по същия начин живота на човека, както новите.
През миналата година заради пандемията е имало по-малко пътни инциденти, но това е в резултат на по-малкото пътувания, отбеляза още Иванчев.
Асоциацията на автомобилните производители е предложила на различни нива на държавната администрацията програма за скрапинг на автомобили над 15 години.
преди 3 години Дори и да игнорираме човешкия фактор, новите автомобили за 30 бона пак си остават много по-опасни. Няма как от кола 900кг да очакваш безопасност като тази в кола 1500кг. И въобще възрастта на автомобила има нищожно отношение към безопасността... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години "...последствие от стария автопарк е високата смъртност при катастрофи, защото старите автомобили не пазят по същия начин живота на човека, както новите."пълна глупост ... малоумникът зад волана е проблемът , а не автомобила . отговор Сигнализирай за неуместен коментар