Френски автомобилни и технологични компании ще работят съвместно в краткосрочен план за решаване на проблемите, свързани с глобалния недостиг на полупроводници и нарушените вериги на доставка, които засегнаха сериозно дейността на концерните от автомобилната индустрия в страната, посочва френското министерство на финансите, цитирано от Ройтерс.
Производителите на автомобили по целия свят се сблъскват от началото на годината с недостиг на чипове, използвани в различните системи. Голяма част от тези чипове са доставяни от компании от Азия и най-вече от Тайван.
В края на януари стана ясно, че Тайван ускорява производството на полупроводници, използвани при изграждането на автомобилни чипове. Водещите местни производители на полупроводници обещаха да "направят всичко възможно", за да се справят с недостига на чипове, който парализира световната автомобилна индустрия.
„Производствените линии на тези концерни вече работят на пълен капацитет, а някои дори са претоварени ... Но стигнахме до консенсус - нашите производители на чипове ще направят всичко възможно, за да подкрепят нашите клиенти от автомобилостроенето в САЩ, Европа и Япония, където са ангажирани толкова много работни места, и това е от решаващо значение за световната икономика “, изтъкна министърът на икономическите въпроси Уан Мей-хъ.
Миналата седмица автомобилните производители Renault и Stellantis заявиха, че са спрели производството на автомобили в няколко свои фабрики заради липсата на чипове.
Кризата с COVID-19 увеличи търсенето на чипове, използвани в потребителската електроника, като лаптопи и телефони, а производителите се опитват да засилят производствения темп на фона на американските санкции срещу редица китайски компании.
Много големи автомобилни производители вече предупредиха, че редуцират производството заради недостига на полупроводници. Ford обяви пред инвеститорите, че кризата с чиповете може да свие производството му с 20% през първото тримесечие. Главният финансов директор Джон Лоулър предупреди, че ако проблемът се проточи и през пролетта, печалбата на компанията може да се свие с 1 до 2,5 млрд. долара.
General Motors (GM) предупреди, че затваря някои заводи в САЩ, Канада и Мексико през следващата седмица поради проблемните доставки, докато концерни като Volkswagen, Fiat Chrysler, Toyota, Nissan и Honda също търсят начини да се справят със ситуацията.
Германската компания Bosch заяви по-рано този месец, че недостигът на чипове ще повлияе върху растежа на индустрията през тази година, повтаряйки опасенията на редица автомобилни производители, засегнати от нарушените доставки.
Според базираната в Герлинген компания продължаващата криза с пандемията от COVID-19 и недостигът на полупроводници ще окажат влияние върху глобалния ръст на автомобилното производство през 2021 г.