Сделката, която трябва да слее производителя на горивни клетки за тежкотоварни превозни средства Hyzon Motors Inc. и компанията със специално предназначение (SPAC) Decarbonization Plus Acquisition Corp., ще включва и инвестиция от 400 млн. долара, съобщава Bloomberg, цитирайки източници, запознати с темата.
Чрез тази сделка Hyzon планира да излезе на борсата.
Сред инвеститорите изпъкват имената на BlackRock Inc., Fidelity Management & Research Co. и Wellington Management, както и други компании, посочват източниците, пожелали да запазят анонимност, докато информацията не бъде споделена официално от участниците в сделката.
За момента представителите на Hyzon и Decarbonization Plus отказват коментар по темата.
Decarbonization Plus, спонсорирана от филиал на частната инвестиционна компания Riverstone Holdings и ръководена от Ерик Андерсън, набра около 226 млн. долара по време на своето първично публично предлагане през октомври.
Hyzon е поредната компания от индустрията за превозни средства с алтернативно задвижване и свързаните с тях компоненти, която се насочва към листване чрез обединяване със SPAC дружество.
Очаква се сделката да генерира 626 млн. долара приходи за стартъпа.
Технологията за водородни горивни клетки не е нова. Интересът на инвеститорите обаче се засили, откакто американският стартъп Nikola Corp. излезе на борсата през юни 2020 г. след сливане с VectoIQ Acquisition Corp., друга SPAC компания.
Въпреки липсата на приходи пазарната капитализация на Nikola нарасна до 28,8 млрд. долара, след което се понижи до настоящата оценка от около 9 млрд. долара.
Hyzon беше отделена от базираната в Сингапур Horizon Fuel Cell Technologies Pte, която разработва технология за горивни клетки за търговски приложения в продължение на почти 20 години. Стартъпът, сред чиито инвеститори изпъква френската Total SE, произвежда камиони и автобуси, задвижвани чрез водород.
През юли компанията обяви планове за изграждане на завод в Нидерландия като част от съвместното ѝ предприятие с Holthausen Clean Technology BV.