Южнокорейският автомобилен концерн Hyundai Motor Group ще произвежда електрически превозни средства по поръчка за търговски клиенти, като се възползва от по-голямата гъвкавост при дизайна в сравнение с традиционните автомобили с двигатели с вътрешно горене, съобщава Nikkei Asia Review.
Свързаният с Hyundai производител Kia наскоро представи стандартна платформа за електромобилите на групата, както и някои основни компоненти, включително батерия и електрически мотор. Клиентите ще могат да определят дизайна на автомобила по свой избор, като интериор, външен вид, пространство за багаж и др.
За момента малко големи автомобилни производители предлагат толкова широка степен на персонализиране на своите електрически превозни средства. Hyundai предвижда, например, услугата да се използва от компании от сектора на логистика и от операторите на обществен транспорт.
Подробностите, включително цената и датата на пазарната реализация на платформата, предстои да бъдат оповестени от Kia.
Според компанията, дъщерно дружество на Hyundai, глобалният пазар на фирмени автомобили ще се увеличи петкратно до 27 млн. броя през 2030 г.
"Изграждането на дългосрочни взаимоотношения с големи логистични компании и други фирми ще доведе до стабилни печалби от продажбите на електрически превозни средства," изтъкват от SK Securities.
За това начинание Hyundai планира да се възползва от своите партньорства със стартъпи, като британската компания Arrival, които произвеждат електромобили по поръчка.
През 2020 г. Arrival обяви, че е получила финансиране на стойност 100 млн. евро от Hyundai, като същевременно компанията успя да спечели поръчка от американската куриерска корпорация UPS за 10 000 електрически търговски превозни средства
Връзката между Hyundai с Apple също привлича вниманието. Автомобилният производител призна в началото на този месец, че води преговори с американския технологичен гигант за потенциално партньорство за разработване на електрически превозни средства.
Hyundai е четвърти по големина производител на електрически превозни средства в света за периода януари-септември, с пазарен дял от 7,2%, според изчисления на южнокорейската компания SNE Research.
Концернът се стреми да се конкурира с лидера в сегмента Tesla. Hyundai планира да използва големи поръчки от корпоративни клиенти, за да постигне целта си за увеличаване на продажбите на електрически превозни средства.