Електрическите превозни средства най-вероятно ще изпреварят петролните автомобили по продажби в Индия до края на десетилетието, тъй като цените на първите продължават да падат, а изграждането на зарядна инфраструктура се ускорява с помощта на правителството, споделя заместник-управляващият директор на автомобилния концерн Mahindra & Mahindra Ltd. Аниш Шах в интервю за Bloomberg.
Пазарният дял на производителя в Индия достига 6,4%, като в това отношение той е изпреварван само от Maruti, Hyundai, Tata и Kia.
Въпреки че властите могат да съдействат за паритета при разходите между електромобилите и конвенционалните коли, „за правителството (в Индия) е трудно да оправдае субсидирането на автомобилите за богатите“, посочва Шах, добавяйки: „Трябва да постигнем технологичен напредък по-бързо“.
Правителството трябва да играе важна роля в развитието на зарядната инфраструктура в Индия, като вече се работи върху подобряването както на пробега с едно зареждане на батерията, така и върху времето за зареждане.
„След три до пет години ще имаме модерни платформи за електромобили в Индия, като автомобилите с двигатели с вътрешно горене ще започнат да отпадат, изтъква Шах. „2030 г. е повратна точка, при която електромобилите ще изпреварят петролните автомобили по отношение на продажбите“, допълва той.
EV
Индийският концерн Hero MotoCorp Ltd., най-големият производител на мотоциклети и скутери в света, също смята, че електричеството е бъдещето на индустрията. Според Паван Мунджал, председател на групата, научноизследователските центрове на компанията в Индия и Германия работят „енергично“, за да произведат електрически скутери и мотоциклети, като в същото време Hero работи по изграждането на триколесно моторно превозно средство и инвестира в базирания в Бангалор стартъп Ather Energy.
Mahindra запазва фокуса си върху по-големите SUV модели и пикапи, изтъква Шах. Според него новият кросоувър на компанията Thar набира популярност на местния пазар по отношение на предварителните поръчки.
„Променящата се динамика, която наблюдаваме при потребителите, които искат да излизат да бъдат сред природата, позиционира нашите SUV модели много добре“, подчертава още Шах
Mahindra отчете първата си тримесечна загуба от близо две десетилетия през изминалата година, тъй като забавянето на икономическия растеж в Индия се отрази върху покупателната способност. Селските райони на Индия остават устойчиви благодарение на търсенето на селскостопански превозни средства и оборудване, като според Шах това вероятно ще продължи да бъде зона на растеж за компанията.
Концернът разполага с 43% пазарен дял от индийския пазар на трактори и вижда „много възможности за растеж“ в селскостопанския бизнес, който все още се развива в страната, допълва Шах.
преди 3 години "Електромобилите може да надминат по продажби колите на петрол в Индия до 2030 г."Разбира се, може и по-рано. Внимавайте в Картинката. отговор Сигнализирай за неуместен коментар