Автомобилните концерни Ford Motor Co, Daimler AG и Audi се присъединяват към глобалния лидер в индустрията Volkswagen AG, обявявайки, че ще ограничат своето производство в Германия заради глобалния недостиг на полупроводници, съобщава Automotive News.
Американският производител Ford ще спре производството в своя завод в Заарлуис за един месец заради липсата на чипове. Фабриката изгражда компактния модел Ford Focus.
От компанията заявиха, че производството на Focus ще бъде спряно в завода от 18 януари до 19 февруари.
"Когато рестартираме производството, нашият приоритет ще бъде да произведем онези превозни средства, които вече са били поръчани от клиентите", изтъкват от Ford.
Audi ще съкрати работното време на своите служители във фабриките си в Инголщат и Некарсулм от следващата седмица до 29 януари. Производството на моделите A4 и A5 ще бъде засегнато от ограниченията. Причината е "значителното ограничено предлагане на полупроводници", информират от Audi.
Спирането на производството няма да повлияе на сглобяването на моделите Q2 и A3 в Инголщат. Производствените линии на A6, A7, A8, R8 и Audi e-tron GT в Некарсулм също не са засегнати, посочва Audi.
Концернът също намалява временно смените в завода си в Сан Хосе Чиапа, Мексико, поради липсата на наличност на автомобилни полупроводници. Фабриката ще работи с една смяна, от понеделник до петък, от 18 до 29 януари, както и на две смени от сряда до петък, от 1 до 12 февруари.
В същото време Daimler намалява производството на Mercedes заради проблеми с доставките, но посочва, че ще даде приоритет на производството на своите електрически автомобили и автомобили с висок марж като колите S-Class.
Компанията ще намали производството в своите заводи за компактни автомобили в Ращат и Бремен, Германия, както и в Кечкемет, Унгария.
Миналата седмица ръководството на марката Volkswagen заяви, че ще намали производството на моделите Tiguan, Touran и Seat Tarraco в завода си във Волфсбург. Северногерманската фабрика в Емден, където се сглобява Passat, също ще бъде засегната от краткосрочната работа за две седмици.
Междувременно от BMW заявиха, че досега концернът не е бил засегнат от недостига на микрочипове.
Доставчиците на автомобилни компоненти също са засегнати от затрудненията при доставките на полупроводници. Robert Bosch и Continental заявиха, че се сблъскват с недостиг на чипове.
Германският производител на осветителни тела и електроника Hella заяви, че е трябвало да спре някои производствени линии заради липсата на полупроводници.
Производителите на микрочипове споделят, че производителите на автомобили са отчасти отговорни за появилите се проблеми.
„Някои клиенти поръчаха твърде късно, поради което се появяват проблеми с доставките в някои области“, заяви холандският производител на чипове NXP. „От производството на сложни микрочипове до доставката им са необходими три месеца или дори повече“, изтъква говорител на NXP.
Автомобилните производители свиха поръчките за микрочипове, когато затвориха временно своите фабрики през миналата пролет. Тъй като индустрията вече се възстановява, автомобилните производители отново започнаха да търсят микрочипове за своите продукти, но компаниите от сферата на полупроводниците вече изместиха част от предвидените за автомобилната индустрия компоненти към дружествата за потребителска електроника като Apple и Samsung, които увеличават своите поръчки на чипове.