Американският автомобилен производител General Motors (GM) работи по стратегия за изграждането на поне едно ново електрическо превозно средство, вдъхновено от своята спортна линия Corvette, което потенциално би разширило бранда до цяло семейство превозни средства, съобщава Automotive News.
Ако планът бъде одобрен, най-вероятният модел, който ще се появи по-късно през това десетилетие, ще бъде хибрид между кросоувър и спортен автомобил.
GM разполага с дизайнери, работещи върху няколко концептуални автомобила с марка Corvette, насочени към по-широк кръг купувачи, споделят източници, запознати с темата. Експертите се стремят да съчетаят репутацията на Corvette за високоефективното шофиране и агресивен стил със съществени удобства като допълнително интериорно пространство и място за багаж.
Кросоувърът на Corvette може да се появи на пазара веднага след 2025 г., изтъкват източниците.
Наскоро Ford пусна електрически кросоувър, наречен Mustang Mach-E. Lamborghini дебютира в сегмента на SUV моделите с Urus през 2018 г., а Porsche вече продават повече SUV модели, отколкото спортни автомобили.
Електрическият кросоувър Corvette ще има подобен профил като този на Mach-E и Urus, споделят източниците.
GM планира да пусне в продажба електрически пикап с марка Hummer, която е известна със своите SUV модели.
Само преди дни концернът представи футуристичен летящ Cadillac - автономно превозно средство, което излита и каца вертикално и пренася пътниците над градските улици. Въпросният Cadillac е едноместен и технически автономен самолет с възможност за вертикално излитане и кацане, като ще може да развива до 55 мили в час (88 км/ч).
Още през ноември 2020 г. компанията обяви, че планира да инвестира 27 млрд. долара до 2025 г. за ускоряване на своите планове за въвеждане на електрически автомобили и камиони в своето портфолио.
„Готови сме да бъдем лидери при електрическите превозни средства“, заяви изпълнителният директор на компанията Мари Бара по време на конференция, организирана от Barclays Capital. „Електромобилите са в основата на развитието на нашия бизнес и в създаването на стойност за акционерите“, подчерта още тя.