Американският производител на електромобили Tesla Inc. добавя допълнителен брой дилъри към своя списък от търговски представители за Европа, след като се отказа от стратегията си за онлайн продажби, съобщава Automotive News.
Компанията разширява с една трета броя от шоурумите и сервизните центрове, които контролира в Европа, тъй като се подготвя за пускането в продажба на своя нов компактен кросоувър Model Y.
Решението на концерна да увеличи своите представителства в Европа представлява своеобразен обрат по отношение на възприетата от нея стратегия през 2019 г. да премине изцяло към онлайн продажби.
Tesla е отворила 40 нови търговски обекта на Стария континент през 2020 г., като така общият брой достига 161. Повечето от обектите предлагат както продажба, така и сервизни услуги, изтъкват от компанията.
Стратегията за изцяло онлайн продажби беше предизвикана от идеята на Tesla да свие временно разходите, докато реализира своя Model 3 при цена от 35 хил. долара.
Концернът потвърди обещанието си да започне производството на своя Model Y във фабриката край Берлин през юли тази година.
Tesla отчита 18-процентен спад на продажбите на електромобили през първите 11 месеца на годината в Европа, става ясно от доклада European Electric Car Report, публикуван от анализатора Матиас Шмит.
Въпреки това през декември компанията успя да се възстанови, като във Великобритания Model 3 се превърна в най-продавания автомобил за месеца.
Очаква се автомобилът да завърши на второ място в Европа по продажби на електрически превозни средства след Renault Zoe, тъй като доставките бяха ограничени заради неравномерното предлагане. Пазарният дял на Model 3 достига 88% от всички автомобили на Tesla за европейския пазар през ноември.