Германският автомобилен производител BMW обяви, че е отбелязал 8,4-процентен спад в продажбите на превозни средства през 2020 г., тъй като коронавирусът помрачи индустрията особено през първата половина на годината, съобщава Ройтерс.
Търсенето все пак се повиши през четвъртото тримесечие, нараствайки с 3,2% на годишна база.
„Успяхме да завършим годината със силно четвърто тримесечие и отново водим в премиум сегмента в световен мащаб“, заяви представителят на борда на BMW Питър Нота.
Като цяло базираната в Мюнхен компания е продала 2 324 809 автомобила през изминалата година. В Европа продажбите през 2020 г. се свиват с 15,7%, а в САЩ - с 18%.
В Китай, където пандемията беше поставена под контрол по-бързо, отколкото в други страни по-света, продажбите на BMW през 2020 г. се увеличиха със 7,4%.
В края на декември от компанията обявиха, че планират да засилят производството на електрически превозни средства. Според изпълнителния директор Оливер Ципсе BMW ще се стреми да изгради между 2021-2023 г. с 250 хил. повече електрически коли от първоначално панираното.
По думите на Ципсе до 2023 г. компанията ще има вече 25 електрически модела, като половината от тях ще са напълно електрически - серия 7, серия 5 или X1 и BMW iX и i4.
„MINI също вече е електрически. I3 е и остава пионер в тази офанзива и сега е в осмата си година на производство“, посочва той. „Ще произвеждаме изцяло електрически автомобили във всичките четири германски автомобилни завода още през 2022 г.“, допълва той.