Германският производител на премиум автомобили Mercedes-Benz победи своя местен конкурент BMW AG за титлата най-продавана марка луксозни автомобили в света през изминалата година, когато започнаха да се появяват пукнатини в германското господство на изключително важния китайски пазар.
BMW заяви във вторник, че доставките ѝ в световен мащаб са спаднали със 7,2% до 2,03 милиона превозни средства, като изостава със 136 000 автомобила от марката на Daimler AG за луксозни коли.
И докато Mercedes побеждава своя германски конкурент за пета поредна година в премиум сегмента, производителите на електрически превозни средства, водени от Tesla Inc., увеличават отпечатъка си в рамките на най-големия автомобилен пазар в света.
Tesla, Nio Inc. и Li Auto Inc. се превърнаха в имена, с които традиционните концерни трябва да се съобразяват в Китай, където BMW, Mercedes и Audi на Volkswagen AG отдавна контролират над 60% от сегмента на луксозните автомобили.
През 2020 г. китайският пазар се оказа спасителният пояс за рентабилността на германските концерни.
Производителите в Германия реагират на заплахата в лицето на стартъпите, които разработват електромобили, впрягайки инвестиции в развитието на такива технологии. Очаква се Daimler да представи своя модел EQA по-късно този месец, като това ще бъде един от четирите електромобила на компанията, които ще се появят на пазара през годината.
BMW възнамерява да удвои броя на своите плъгин и чисти електрически превозни средства до 25 към 2023 г.
Въпреки че Mercedes побеждава при общите продажби за 2020 г. BMW, марката изостава по отношение на електрическите и плъгин хибридни превозни средства, като конкурентът успява да продаде 193 хил. автомобила в сравнение със 160 хил. за Mercedes, от които близо 50% са отчетени през последното тримесечие на годината.