IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Много от ръководните позиции в Stellantis все още са вакантни

Към момента е ясно, че Карлос Таварес ще изпълнява длъжността на главен изпълнителен директор, а Джон Елкан ще бъде председател на управителния съвет

12:07 | 11.01.21 г.
<p>
	Главният изпълнителен директор на PSA Group Карлос Таварес. <em>Снимка: Marlene Awaad/Bloomberg</em></p>

Главният изпълнителен директор на PSA Group Карлос Таварес. Снимка: Marlene Awaad/Bloomberg

Контурите на новата автомобилна сила Stellantis, която изкристализира от сливането между концерните Fiat Chrysler Automobiles (FCA) и PSA Group, започват да придобиват все по-голяма яснота преди очаквания старт на търговията с акции на обединената компания на 18 януари, въпреки че все още има незаети водещи позиции в новото предприятие, пише Automotive News Europe.

Обявеният за главен изпълнителен директор на Stellantis Карлос Таварес ще контролира операциите на производителя, като в същото време ще заеме и длъжността на съпредседател на борда на директорите. Председател на управителния съвет ще бъде ръководителят на Exor Джон Елкан, роля, която сега заема във FCA.

Към момента представителите на надзорния съвет на PSA все още нямат позиции в мениджърския състав на Stellantis, докато FCA разполага с трима – Елкан, главния изпълнителен директор Майк Менли и финансовия директор на дружеството Ричард Палмър

Ролята на Менли вече е ясна – той ще ръководи бизнеса на обединението в Северна и Южна Америка. Той заменя бившия изпълнителен директор на FCA Серджо Маркионе през 2018 г., като преди това ръководи звеното на концерна Jeep.

Назначаването на Менли на тази позиция би могло да елиминира потенциалните търкания между Европа и Детройт, тъй като той и Таварес са били в постоянна връзка по време на процеса на сливане и според източници те поддържат приятелски отношения. В предишния опит на Chrysler да се слее с германския концерн Daimler, именно културните и бизнес различния между американците и германците доведоха до провал на сделката.

Опитът на Таварес като ръководител на бизнеса на японския автомобилен производител Nissan за Северна Америка също трябва да подкрепи гаранциите, че интересите на региона се вземат предвид в европейската централа на Stellantis.

Все още не е ясно кой ще заеме позицията на ръководител на европейските операции в новата компания, като сред потенциалните кандидати се споменават имената на Максим Пикат, шеф на бизнеса на PSA в Европа; Пиетро Горлие, главен оперативен директор на FCA за Европа, Близкия изток и Африка; и Микаел Лошелер, ръководител на Opel/Vauxhall, както и член заедно с Пикат на управителния съвет на PSA.

Според наличната информация Палмър се смята за фаворит за поста финансов директор на Stellantis заради опита си около сливането между Fiat и Chrysler. Финансовият директор на PSA Филип де Ровира заема позицията едва от 2019 г.

Други важни позиции в Stellantis, които все още са вакантни, включват ръководител на операциите в Китай, основен пазар и за двата концерна; шеф на операциите за пазари като Индия, където както Jeep, така и Citroen планират големи инвестиции.

Бордът на директорите на Stellantis ще представлява своеобразно ново начало за двете дружества, като всяко от тях ще разполага със свои представители в него.

Елкан и неговият братовчед Андреа Анели ще бъдат единствените представители от сегашния надзорен съвет на FCA. От настоящия 16-членен надзорен съвет на PSA само Роберт Пежо ще бъде включен в борда на Stellantis, заемайки позицията на заместник-председател и представител на фамилията Пежо.

Според споразумението между FCA и PSA за сливане, подписано през 2019 г., всеки производител номинира петима свои представители, които ще се присъединят към Таварес, като седем от тях ще се считат за независими.

Всяка от двете компании ще има и по един член от борда, който ще представлява служителите.

Старши независим директор ще бъде Анри де Кастри, бивш главен изпълнителен директор на застрахователната компания AXA.

Останалите шестима независими членове на борда са Фиона Клеър Чикони, която ще представлява служителите от FCA, бивш ръководител „Човешки ресурси“ в AstraZeneca; Никола Дюфорк, представител на PSA и бивш генерален директор на френския инвестиционен фонд Bpifrance, който притежава 12-процентен дял в концерна; Ан Франсис Годбехере, представител на PSA и бивш ръководител в Royal Dutch Shell; Уан Лин Мартело (FCA), бивш изпълнителен вицепрезидент на Nestle, бивш ръководител онлайн търговия в Walmart и член на борда на директорите в Alibaba Group и Uber; Жак дьо Сент-Екзюпери (PSA) ще представлява служителите от френския концерн; и Кевин Скот (FCA), главен технически директор на Microsoft.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 00:56 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още